ویدئوی کیک بوکسینگ عمرحسین، مظنون حملات کپنهاگ

ویدئوی کیک بوکسینگ عمرحسین، مظنون حملات کپنهاگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدئوی کیک بوکسینگ عمرحسین، مظنون حملات کپنهاگ حدود ۳۰ هزار دانمارکی در کپنهاگ، دوشنبه شب، یاد دو قربانی دو حمله اخیر در پایتخت این کشور را گرامی

آگهی

ویدئوی کیک بوکسینگ عمرحسین، مظنون حملات کپنهاگ

حدود ۳۰ هزار دانمارکی در کپنهاگ، دوشنبه شب، یاد دو قربانی دو حمله اخیر در پایتخت این کشور را گرامی داشتند.

در این دو حمله، مهاجم، عصر شنبه کافه ای در کپنهاگ را که در آن نشستی با عنوان «آزادی بیان، کفرگویی و هنر» برگزار می شود به رگبار گلوله بست و سپس بامداد یکشنبه به یک کنیسه یهودیان حمله کرد که در مجموع دو کشته و پنج پلیس مجروح برجای گذاشت.

هله تورنینگ اشمیت، نخست وزیر دانمارک در مراسم دوشنبه شب از ابزار همدردی و همبستگی رهبران جهان با دانمارکی ها قدردانی کرد و گفت: «احساس می کنیم تنها نیستیم.»

مظنون اصلی حملات کم سابقه در کپنهاگ، عمر عبدالحمید حسین، ۲۲ ساله و متولد دانمارک معرفی شده است. وی مجرم سابقه داری توصیف می شود که دو هفته پیش از زندان آزاد شده و ورزشکار نیمه حرفه ای کیک بوکسینگ بوده است.

ویدئویی هم از مبارزه او با حریف دانمارکی اش در در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده است. در این مسابقه وی با شورت مشکی و دستکش های آبی در مقابل حریفش قرار گرفته است و توسط او نقش بر زمین می شود و مسابقه را می بازد، حادثه ای که روز یکشنبه با شلیک پلیس دانمارک تکرار شد اما این بار او جانش را باخت.

گفته می شود وی ممکن است تحت تاثیر حمله براداران کواشی به مجله فکاهی شارلی اِبدو در پاریس، دست به حمله ای مشابه در کپنهاگ زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس دانمارک: تحقیقات در مورد حملات کپنهاگ ادامه دارد

آیا کشورهای اروپایی بهای انتشار کاریکاتورهای پیامبر را می پردازند؟

بازداشت چند مظنون در پی تیراندازی های مرگبار کپنهاگ