پوتین در پی گسترش روابط با مجارستانِ عضو اتحادیه اروپا

پوتین در پی گسترش روابط با مجارستانِ عضو اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، فردا سه شنبه ۱۷ فوریه در بوداپست، پایتخت مجارستان و با هدف گسترش روابط، میهمان ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور

آگهی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، فردا سه شنبه ۱۷ فوریه در بوداپست، پایتخت مجارستان و با هدف گسترش روابط، میهمان ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور خواهد بود.

دیدار آقای پوتین از بوداپست که موضوع گسترش تنها نیروگاه اتمی مجارستان و صدور گاز طبیعی از محورهای آن خواهد بود مخالفان و موافقان خود را دارد.

یکی از موافقان می گوید: «غرب تولید و صعنت ما را به سود خود استفاده می کند. ما مجبوریم شده ایم تا راه دیگری اختیار کنیم؛ سیاست رو به شرق، و شرق همچنین یعنی روسیه.»

یکی از مخالفان هم می گوید: «ما باید رو به غرب داشته باشیم نه شرق. بنظرم چشم انداز مجارستان در اتخاذ سیاست رو به شرق نیست. آینده در غرب نهفته است.»

پترو کرکو، یک تحلیلگر مجار معتقد است: «برای پوتین مهمترین پیامی که می خواهد به دنیا بفرستد این است که دوستی با روسیه مزایا و کمکهایی را به همراه می آورد. شاید هم پوتین امیدوار است تا مجارستان کشوری باشد که اتحادیه اروپا را از هم خواهد پاشاند.»

آتیلا مجار، خبرنگار یورونیوز از بوداپست می گوید: «انتظارات ولادیمیر پوتین و ویکتور اوربان از این دیدار در بوداپست متفاوت است. هدف نخست وزیر مجارستان این است تا نشان دهد که روسیه همچنان یک کشور دوست است. ولادیمیر پوتین هم می تواند بگوید که روسیه متحدی در اتحادیه اروپا دارد.»

مخالفان دولت ویکتور اوربان و ولادیمیر پوتین امشب در بوداپست تظاهرات خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم