نگاهی به سه بخت اصلی اسکار بهترین فیلم

نگاهی به سه بخت اصلی اسکار بهترین فیلم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقابت برای اسکار بهترین فیلم امسال بین هشت فیلم نامزد شده فشرده است. فیلمهایی همچون «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی تقلید»، «سلما»، «تئوری همه چیز» و «ضربه

آگهی

رقابت برای اسکار بهترین فیلم امسال بین هشت فیلم نامزد شده فشرده است. فیلمهایی همچون «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی تقلید»، «سلما»، «تئوری همه چیز» و «ضربه شلاق» (Whiplash) نامزد هستند در حالی که امکان شگفت ساز شدن فیلمهای دیگر هم وجود دارد.

در اینجا نگاهی می اندازیم به سه فیلمی که بیشترین بخت را برای کسب اسکار بهترین فیلم دارند:

تک تیرانداز امریکایی

«تک تیرانداز امریکایی» ساخته کلینت ایستوود برای شش جایزه اسکار نامزد شده است. این فیلم داستان کریس کایل سرباز ویژه نیروی دریایی را روایت می کند که برادلی کوپر نقش او را ایفا می کند و برای آن نامزد اسکار بهترین هنرپیشه مرد شده است. با این حال، کلینت ایستوود برای اسکار بهترین کارگردانی نامزد نشده است. این فیلم با استقبال زیاد تماشگران مواجه شده و تاکنون چهارصد میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش کرده است.

مرد پرنده ای

فیلم مرد پرنده ای یا «بردمن» اثر الخاندرو گونزالس اینیاریتو است که مایکل کیتون در آن نقش یک هنرپیشه در حال زوال هالیوود را بازی می کند. این فیلم در فصل جوایز، تاکنون جوایز مهمی را برده است هر چند در مراسم جوایز گلدن گلوب ناموفق بود. کیتون برای این فیلم نامزد اسکار بهترین هنرپیشه مرد شده است. اینیاریتو نیز برای اسکار بهترین کارگردانی نامزد شده است.

پسربچگی

فیلم «پسربچگی» به کارگردانی ریچارد لینکلیتر، فیلمی غیرمتعارف است که در طول دوازده سال و با هنرپیشگانی یکسان فیلمبرداری شده است. این فیلم با بردن جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم درام و جوایز دیگر در ابتدا پیشتاز بود، اما اینک به نظر می رسد که فیلم مرد پرنده ای (بردمن) پیشتاز باشد. پسربچگی نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی برای لینکلیتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم مرد پرنده ای سه جایزه اسکار را ربود

اسکار ۲۰۱۵؛ جایزه بهترین کارگردان از آن چه کسی خواهد شد؟

اسکار ۲۰۱۵؛ نامزدهای دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن