پوتین در مجارستان: بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد

پوتین در مجارستان: بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه (۱۷ فوریه) با هدف گسترش همکاری های دوجانبه اقتصادی و سیاسی با مجارستان وارد بوداپست، پایتخت این کشور

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه (۱۷ فوریه) با هدف گسترش همکاری های دوجانبه اقتصادی و سیاسی با مجارستان وارد بوداپست، پایتخت این کشور شد.

دولت ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مایل به اتخاذ سیاست رو به شرق و گسترش روابط خود با روسیه است، سیاستی که با رویکردهای فعلی واشنگتن و بروکسل در قبال مسکو همسو نیست.

آقای اوربان گفت: «مطمئن هستیم که دور کردن روسیه از اروپا چیز معقولی نیست. ما نمی توانیم امنیت منطقه را با اتخاذ سیاستهایی علیه روسیه تامین کنیم. امنیت منطقه را تنها با همکاری با روسیه می توانیم ایجاد کنیم، از همین رو بر این باوریم که باید مذاکره، مذاکره و مذاکره کنیم.»

ولادیمیر پوتین هم راه حل مناقشه و بحران در شرق اوکراین را نظامی ندانست. وی گفت: «بحران اوکراین تا زمانی که افراد مسئول بالاخره بفهمند که فقط مذاکره چاره کار است و راه حل نظامی وجود ندارد، ادامه خواهد یافت. توافقنامه مینسک فرصتی برای ماست.»

روسیه بواسطه بحران و مناقشه اوکراین که تحریم های اقتصادی و فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا را در پی داشته، درصدد توسعه روابط خود با مجارستان است که خود، عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو است.

آندریا هایاگوش، خبرنگار یورنیوز از بوداپست می گوید: «رابطه مجارستان و روسیه نه تنها در عرصه سیاست داخلی مجارستان بلکه در سطوح بالای اتحادیه اروپا مورد انتقاد است. این دیدار پوتین از مجارستان اولین دیدار وی از یک کشور عضو اتحادیه اروپا پس از هدف گرفته شدن و سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان، سدی عبورناپذیر برای مهاجران کوزوو

در آستانه دیدار پوتین، خیابان های بوداپست صحنه تظاهرات ضد دولتی

پوتین در پی گسترش روابط با مجارستانِ عضو اتحادیه اروپا