کمیسر حقوق بشر شورای اروپا: تبعیض علیه اقلیت ها در فرانسه افزایش یافته است

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا: تبعیض علیه اقلیت ها در فرانسه افزایش یافته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا می گوید که باوجود وضع قوانین و اتخاذ تدابیر برای مبارزه با نژادپرستی در فرانسه، تبعیض و خشونت علیه اقلیت های قومی و مذهبی

آگهی

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا می گوید که باوجود وضع قوانین و اتخاذ تدابیر برای مبارزه با نژادپرستی در فرانسه، تبعیض و خشونت علیه اقلیت های قومی و مذهبی در این کشور افزایش یافته است.

نیلز موژنکس که در ماه سپتامبر گذشته (یعنی حدود سه ماه پیش از حملات پاریس) در سفری به فرانسه درباره رفتار تبعیض آمیز در این کشور تحقیق کرده بود، روز پنجشنبه گزارش کامل خود را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که اقدامات نژادپرستانه علیه اقلیت های مذهبی مسلمان به ویژه زنان افزایشی چشمگیر داشته است. یهود ستیزی نیز در شش ماه نخست سال ۲۰۱۴ دو برابر شده است.

همجنسگرا ستیزی در فرانسه از جمله رفتارهای تبعیض آمیزی است که بر اساس تحقیقات کمیسر حقوق بشر شورای اروپا دست کم هر دو روز یک بار رخ می دهد.

نیلز وژنکس که گزارش خود را با دیدار و گفتگو با مقامات دولتی و غیردولتی، مسئولان نهادهای حقوق بشری و نمایندگان اقلیت های مذهبی و قومی کامل کرده، وضعیت متقاضیان پناهندگی و همچنین کولی ها در فرانسه را نیز نگران کننده توصیف کرده است.

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا با استقبال از قوانین و تدابیر جدید برای مبارزه با نژادپرستی و تبعیض، از دولت فرانسه خواسته است که روند مقابله با این ناهنجاری های اجتماعی را تسریع بخشد.

یک روز پیش از انتشار گزارش نیلز وژنکس، کریستیان توبیرا، وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد که به منظور تقویت قوانین موجود طرحی جدید را برای بررسی به مجلس ارایه می کند که هدف از آن، مبارزه با نفرت پراکنی و نژادپرستی در اینترنت و شبکه های مجازی است. وزیر دادگستری فرانسه همچنین گفته است که به زودی بخش ویژه قربانیان اینگونه رفتارهای تبعیض آمیز در دفاتر وزارت دادگستری بازگشایی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند