مرکل و اولاند در دیدار پاریس: تاکید بر رعایت آتش بس در شرق اوکراین

مرکل و اولاند در دیدار پاریس: تاکید بر رعایت آتش بس در شرق اوکراین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در کاخ الیزه در پاریس دیدار کردند. نقض آتش بس و ادامه جنگ در شرق اوکراین،

آگهی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در کاخ الیزه در پاریس دیدار کردند. نقض آتش بس و ادامه جنگ در شرق اوکراین، پیشنهاد جدید یونان برای تمدید برنامه کمک مالی منطقه یورو، چگونگی مقابله با گسترش تروریسم در خاورمیانه و آفریقا و دستور کار نشست آینده سران کشورهای گروه ۷ از مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

پس از این دیدار، فرانسوا اولاند در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: “تا آنجا که ما می دانیم اگر آتش بس در شرق اوکراین رعایت نشود، خطر های بیشتری بروز خواهد کرد. بنابراین تمام توجه و تلاش ما صرف برقراری هرچه سریعتر آتش بس کامل است. هدف ما نه اعمال تحریم ها بلکه دست یابی به شرایطی است که به صلح در اوکراین بیانجامد.”

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره باقی ماندن یونان در منطقه یورو گفت: “از زمانی که ما برنامه یونان را در دستور کار داشته ایم، هدف ما و همه کشورهای عضو منطقه پولی یورو این بوده که یونان در این منطقه بماند. مردم یونان در این زمینه فداکاری قابل توجهی کرده اند و این یک موفقیت است.”

دیدار روز جمعه رهبران فرانسه و آلمان در شرایطی صورت گرفت که همزمان گروه یورو متشکل از وزیران دارایی کشورهای عضو منطقه یورو و نیز کمیسیون اروپا سرگرم بررسی پیشنهاد جدید یونان برای تمدید کمک های مالی به این کشور بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت

گوترش بر سر اقلیم: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی؛ ماکرون: آمریکا و چین سهم بیشتری بپردازند

استولتنبرگ پس از چراغ سبز ترکیه: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بسیار سریع انجام می‌شود