پلیس بریتانیا نگران پیوستن سه دختر جوان به داعش است

پلیس بریتانیا نگران پیوستن سه دختر جوان به داعش است
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خدیجه سلطانه ۱۶ ساله و شمیمه بَگم ۱۵ ساله به همراه دوست دیگر خود لندن را ظاهراً با هدف پیوستن به گروه های افراطی در سوریه ترک و وارد ترکیه شده اند

آگهی

خدیجه سلطانه ۱۶ ساله و شمیمه بَگم ۱۵ ساله به همراه دوست دیگر خود لندن را ظاهراً با هدف پیوستن به گروه های افراطی در سوریه ترک و وارد ترکیه شده اند.

والدین سومین دختر جوان ترجیح داده اند نام دخترشان بر عموم فاش نشود. این دختران آخرین بار صبح روز سه شنبه دیده شده اند. دوست دیگر مشترک آنها در ماه دسامبر به سوریه رفته است.

پلیس بریتانیا این دختران دانش آموز را بواسطه سن و سالشان «به شدت آسیب پذیر» می خواند. ریچارد والتون، رئیس واحد ضدترور پلیس متروپولیتن بریتانیا می گوید:«نمی دانیم چرا آنها چنین تصمیمی گرفته اند. آیا رسانه های جمعی آنها را به این سمت سوق داده است یا با تماس رو در رو متقاعد شده اند. هنوز نمی دانیم…»

وی می افزاید:«برخورد تروریست های دولت اسلامی با زنان و دختران خوفناک است. این دختران در سوریه در خطرند. بنابراین اگر آنها هنوز در استانبول باشند و امکان بازگرداندنشان وجود داشته باشد، می توان هنوز آنها را از خطر حفظ کرد.»

یکی از مسئولان مدرسه این دختران در لندن گفته است باور ندارد که آنها به افراط گرایی رو آورده اند و می خواهند وارد سوریه شوند.

گمان می رود بیش از ۵۰ زن و دختر بریتانیایی که به اصطلاح «عروسان جهادی ها» خوانده می شوند با هدف پیوستن به داعش و گروه های افراطی از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده اند.

پلیس بریتانیا از کسانی که از این دختران جوان اطلاعی دارند خواسته است با شماره تلفن ۰۸۰۰۷۸۹۳۲۱ تماس بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد