سه دانش آموز بریتانیایی احتمالا خود را به سوریه رسانده اند

سه دانش آموز بریتانیایی احتمالا خود را به سوریه رسانده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانواده های سه دختر دانش آموز بریتانیایی که تصور می شود به سوریه رفته اند، از دخترانشان خواستند به خانه برگردند و خود را گرفتار شبه نظامیان دولت

آگهی

خانواده های سه دختر دانش آموز بریتانیایی که تصور می شود به سوریه رفته اند، از دخترانشان خواستند به خانه برگردند و خود را گرفتار شبه نظامیان گروه «دولت اسلامی» نکنند.

پدر یکی از این سه دختر نوجوان گفت که او هرگز علاقه ای به ایده های افراطی نشان نداده بود.

این سه دختر ۱۵ تا ۱۶ ساله دانش آموز مدرسه خوبی در شرق لندن بودند. یکی از همکلاسی های آنها می گوید که آنها هیچ رفتار مشکوکی نداشتند: «چند هفته پیش وقتی که آنها را دیدم کاملا طبیعی به نظر می رسیدند. مثل همیشه بودند. آنها واقعا مذهبی هستند اما هیچ وقت با ما در این مورد صحبت نمی کردند. همیشه نقطه نظر و استدلال های خوبی داشتند و هیچ کس نمی توانست با آنها بحث کند چون واقعا باهوش بودند.»

سازمانهای اطلاعاتی بریتانیا به دلیل عدم آگاهی از افراطی شدن این دختران با انتقادهایی روبرو هستند زیرا یکی دیگر از همکلاسیهای آنها حدود سه ماه پیش به سوریه سفر کرده بود.

ویلیام هیگ وزیر خارجه پیشین بریتانیا گفت: «همه ما در این موارد مسئول هستیم، خانواده ها، رهبران مذهبی و همچنین دستگاه امنیتی. مطمئنا هر بار که افرادی به سوریه می روند، ما می خواهیم در مورد آنچه اتفاق افتاده درسهایی بگیریم اما من نمی خواهم درباره اینکه چه کسی مسئول است با عجله قضاوت کنم.»

آقای هیگ اضافه کرد که اغلب جوانان از طریق اینترنت به دام داعش می افتند و این نشان می دهد که سازمانهای اطلاعاتی برای نظارت بر رسانه های اجتماعی به امکانات بیشتری نیاز دارند.

منابع اطلاعاتی ترکیه بر این باورند که این سه دختر پس از رسیدن به استانبول در روز سه شنبه، با عبور از مرز ترکیه، اکنون خود را به سوریه رسانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد