رسوایی برای دو وزیر خارجه پیشین بریتانیا

رسوایی برای دو وزیر خارجه پیشین بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو وزیر خارجه پیشین بریتانیا متهم به سوء استفاده مالی و رانت خواری شدند. سرمالکوم ریفکیند و جک استراو، به اتهام سوء استفاده مالی بطور موقت از

آگهی

دو وزیر خارجه پیشین بریتانیا متهم به سوء استفاده مالی و رانت خواری شدند.

سرمالکوم ریفکیند و جک استراو، به اتهام سوء استفاده مالی بطور موقت از نمایندگی در پارلمان و عضویت در احزاب متبوعشان استعفا دادند. هر دوی آنها اتهاماتشان را رد کرده و می گویند اشتباهی مرتکب نشده اند.

جک استراو، وزیر خارجه تونی بلر و یکی از اعضای مهم حزب کارگر بریتانیا و سرمالکوم ریفکیند، وزیر خارجه جان میجر، نخست وزیر محافظه کار بریتانیا در اوایل دهه ۹۰ میلادی، متهم هستند که در ازای مطالبه پول از شرکتهای بزرگ فعالیت این شرکتها در بریتانیا را تسهیل کرده و به آنها مشاوره داده اند.

طبق تحقیق مشترکی که روزنامه دیلی تلگراف و شبکه چهار تلویزیون بریتانیا انجام دادند، یک روزنامه نگار در قالب نماینده یک کمپانی جعلی چینی با این دو نماینده پارلمان گفت و گو کرده و با آنان بر سر نرخ همکاری و مشاوره و استفاده از نفوذ آنها برای کار در بریتانیا به توافق می رسد. جک استراو می گوید توافق های بدست آمده برای فعالیتهای اقتصادی او مربوط به پس از نمایندگی وی در پارلمان بوده است.

کمیسیونی در مجلس عوام بریتانیا اتهامات علیه این دو عضو ارشد حزب محافظه کار و کارگر را بررسی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد