پوتین سناریوی جنگ روسیه با اوکراین را نامحتمل می داند

پوتین سناریوی جنگ روسیه با اوکراین را نامحتمل می داند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سناریوی جنگ با اوکراین را بعید می داند. آقای پوتین در گفتگو با خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا ممکن است روزی بیدار

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سناریوی جنگ با اوکراین را بعید می داند.

آقای پوتین در گفتگو با خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا ممکن است روزی بیدار شویم و شاهد جنگی میان اوکراین و روسیه باشیم، گفت: «من چنین سناریوی آخرالزمانی را بعید می دانم و امیدوارم هرگز رخ ندهد. یک کشور بزرگ اروپایی نظیر اوکراین باید در وهله نخست، اوضاع کشور را به حالت عادی بازگرداند و با احیای اقتصاد و بازسازی فضاهای اجتماعی و برقراری روابط متمدنانه با شرق کشور حقوق و منافع مسلم مردم دونباس را تضمین کند.»

کی یف و غرب مسکو را به حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین متهم می کنند. با اینکه تنها یک هفته از برقراری آتش بس در منطقه مورد مناقشه می گذرد، جدایی طلبان در سودای دستیابی به ماریوپول هستند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز با تاکید بر ادعای کی یف، اقدامات روسیه در اوکراین را «غیر قانونی» ارزیابی کرد و نقض آشکار آتش بس از سوی جدایی طلبان برای در اختیار گرفتن کنترل شهر دبالتسوه را تنها با ارسال تجهیزات و اعزام نیروهای نظامی از روسیه ممکن خواند.

آقای کامرون گفت: «روسیه نباید تردید داشته باشد که هر گونه تلاش جدایی طلبان برای توسعه سرزمینشان – خواه به سوی ماریوپل یا جای دیگر – با تحریم های جدی تر اتحادیه اروپا و آمریکا روبرو خواهد شد. روسیه باید هم اکنون خط مشی خود را تغییر دهد.»

اظهارات اخیر نخست وزیر بریتانیا پس از آن ایراد شد که کی یف شورشیان تحت حمایت روسیه را به ادامه حملات علیه مواضع ارتش در جنوب شرقی کشور متهم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سربازان اوکراین امیدی به آتش بس شکننده ندارند

اوکراین؛ توافق شکننده آتش بس یا ادامه جنگی ویرانگر؟

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟