دستهای مصنوعی هوشمند، جایگزین کارا برای دستهای طبیعی

دستهای مصنوعی هوشمند، جایگزین کارا برای دستهای طبیعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سه مرد اتریشی که بطور کامل از ناحیه دست فلج بودند، صاحب دستهای جدید مصنوعی هوشمند شده اند که توسط مغز کنترل می شوند. این دستهای مصنوعی هوشمند هدیه ای

آگهی

سه مرد اتریشی که بطور کامل از ناحیه دست فلج بودند، صاحب دستهای جدید مصنوعی هوشمند شده اند که توسط مغز کنترل می شوند. این دستهای مصنوعی هوشمند هدیه ای فناوری مهندسی پزشکی به آسیب دیدگان از ناحیه دست است.

پزشک معالج این سه مرد اتریشی می گوید: “تصمیم گرفتن برای قطع دست آنقدرها هم آسان نیست، چرا که فرد مصدوم هر چند دستش کار نکند اما آنرا دارد. با این حال همین افراد بخوبی ارزش یک دست با کاربری را می دانند چرا که ده یا پانزده سال زندگی بدون دست، بسیار سخت و دشوار است.”

این دستهای مصنوعی هوشمند یا بیونیک تاثیرگذارترین عملکرد را در میان دستهای مصنوعی در چند دهه اخیر داشته اند. مجله علمی لانست در یک گزارش تحقیقی از عملکرد فوق العاده این دستهای هوشمند نوشته است.

میلوراد مارینکوویچ، یکی از آسیب دیدگان اتریشی که صاحب یکی از این دستهای هوشمند شده است، می گوید: “این اتفاق جدیدی برای من است. از سال ۲۰۰۱ تا امروز قادر به جابجایی هیچ وسیله ای با دست راستم نبوده ام و ناگهان همه چیز بطرز شگفت انگیزی تغییر کرده است. برایم مانند تولدی دوباره است، این دست بخشی از وجودم شده و دیگر بدون آن نمی توانم زندگی کنم.”

انجام امور ساده از جمله برداشتن یک فنجان و یا استفاده از عابر بانک با این دستهای هوشمند بطور طبیعی انجام می گیرند. عملکرد دستهای هوشمند با تمرين و ممارست فرد، بسرعت به حرکات دستهای طبيعی نزديك می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیق تازه دانشمندان: ۸ ساعت تنهایی به اندازه ۸ ساعت بی‌غذایی مضر است

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک تنها از طریق ذهنش شطرنج بازی کرد