بازداشت پلیس متهم به قتل یک نوجوان در ونزوئلا

بازداشت پلیس متهم به قتل یک نوجوان در ونزوئلا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افسر پلیس متهم به شلیک به سوی نوجوانی ۱۴ساله در ونزوئلا بازداشت شد. این نوجوان روز سه شنبه در جریان تظاهرات ضد دولتی در شهر سن کریستوبال، واقع در

آگهی

افسر پلیس متهم به شلیک به سوی نوجوانی ۱۴ساله در ونزوئلا بازداشت شد.

این نوجوان روز سه شنبه در جریان تظاهرات ضد دولتی در شهر سن کریستوبال، واقع در غرب ونزوئلا به ضرب گلوله جان باخت. کارمن ملندز، وزیر کشور اصابت گلوله ای پلاستیکی را به پشت گردن این نوجوان دلیل مرگ وی عنوان کرده است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به کشته شدن این نوجوان گفت: «این قتل را محکوم می کنم. من در تیرینیداد بودم و به محضی که شنیدم دستور دادم تا تحقیق شود و مسوولان آن دستگیر شوند و این کار هم انجام شد. آنان زندانی شده اند.»

یکی از شاهدان عینی که تلاش کرده بود تا به نوجوان مجروح کمک کند، می گوید: «انصاف نیست. هنوز اثر برخورد پلیس روی بازویم باقی است. پلیس نمی خواست این کودک را نگه دارم؛ این درست نیست. برای اینکه پس از اینکه به سویم شلیک کردند، خواستند او را از من بگیرند. من پافشاری کردم، چون آن ها نمی خواستند اثری به جا بگذارند.»

دولت ونزوئلا ماه میلادی گذشته برای مقابله با اعتراض های خیابانی تصمیم به تغییر قانون درخصوص استفاده ضابطان قضایی از سلاح گرم کرد.

در پی بحران اقتصادی و افزایش سرکوب مخالفان سیاسی، تنش در ونزوئلا بالا گرفته است. شهردار کاراکاس که از مخالفان دولت است هفته گذشته بازداشت شد و حادثه اخیر نیز در حالی است که سال گذشته بیش از ۴۰ تن در تظاهراتی گسترده کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی