تاکید اولاند بر کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با گرم شدن زمین در سفر به فیلیپین

تاکید اولاند بر کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با گرم شدن زمین در سفر به فیلیپین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در کمتر از ده ماه مانده به اجلاس بین المللی آب و هوا که قرار است در ماه دسامبر سال جاری میلادی در پاریس برگزار شود، فرانسوا اولاند، رییس جمهور

آگهی

در کمتر از ده ماه مانده به اجلاس بین المللی آب و هوا که قرار است در ماه دسامبر سال جاری میلادی در پاریس برگزار شود، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، وارد فیلیپین، کشوری که در چند سال گذشته شاهد پیامدهای فاجعه بار گرم شدن زمین بوده، شد.

آقای اولاند، ضمن درخواست کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، گفت: “اگر روند گرم شدن زمین ادامه یابد ممکن است در دهه آینده شاهد وقوع جنگ باشیم. فقط موضوع فاجعه زیست محیطی نیست بلکه موضوع احتمال وقوع جنگ مطرح است و جنگ هم باعث افزایش فجایع زیست محیطی خواهد شد.”

در این دیدار وزرای محیط زیست دو کشور یادداشت همکاری در زمینه مقابله با گرمایش زمین را امضا کردند.

بنیگنو اکینو، رییس جمهور فیلیپین نیز با ایراد سخنانی ضمن تاکید بر مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی، گفت: “ما بعنوان کشورهای در حال توسعه از ابتکار کشورهایی همانند فرانسه که قهرمان همکاری جهانی برای حل این مشکل هستند، استقبال می کنیم.” رییس جمهور فرانسه برای رساندن پیام مقابله با گرم شدن زمین، هنرپیشه های مشهوری همچون ماریون کوتیار و ملانی لوران را با خود همراه کرده است.

طوفان سهمگین هایان که در نوامبر سال 2013 میلادی جان 7350 نفر را در فیلیپین گرفت، از پیامدهای پدیده گرم شدن زمین عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت

گوترش بر سر اقلیم: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی؛ ماکرون: آمریکا و چین سهم بیشتری بپردازند

استولتنبرگ پس از چراغ سبز ترکیه: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بسیار سریع انجام می‌شود