روسیه: قتل نمتسوف برای بی ثبات کردن کشور انجام شده است

روسیه: قتل نمتسوف برای بی ثبات کردن کشور انجام شده است
نگارش از Sharam Akhavan
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی قتل بوریس نمتسوف، سیاستمدار و مخالف برجسته روس در مسکو، خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد، کمیته تحقیقاتی این کشور یکی از دلایل احتمالی این

آگهی

در پی قتل بوریس نمتسوف، سیاستمدار و مخالف برجسته روس در مسکو، خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرد، کمیته تحقیقاتی این کشور یکی از دلایل احتمالی این ترور را تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی در کشور خوانده است.

بوریس نمتسوف، از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، جمعه شب با شلیک چهار گلوله در نزدیکی کاخ کرملین کشته شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را یک «قتل هولناک و تحریک آمیز» خوانده است و از رییس پلیس خواسته شخصا این پرونده را پیگیری کند.

ایلیا یاشین، یکی از رهبران مخالف دولت گفت: «من هیچ شکی ندارم که هدف اصلی این قتل، ترساندن مردم و ایجاد رعب و وحشت در میان افرادی است که نسبت به مقام های کشور نقطه نظر متفاوتی دارند. شاید آنها به این ترتیب برخی از مردم را بترسانند اما اکثر افرادی که از نمتسوف پشتیبانی می کردند و روی مسائل اصلی با او همنظر بودند، به مبارزه ادامه خواهند داد و کار خود را دنبال خواهند کرد.»

بوريس نمتسوف ۵۵ ساله، در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین، معاون نخست وزیری و همچنین نماينده مجلس بود.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس آقای نمتسوف در حال آماده کردن گزارشی بود که شواهدی در مورد دخالت مستقیم روسیه در شورش شرق اوکراین را ارائه می داد.

کی یف و کشورهای غربی، روسیه را متهم به پشتیبانی از جدایی طلبان شرق اوکراین می کنند اما مسکو همواره این اتهامات را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادای احترام دهها نفر به بوریس نمتسف

بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف کرملین در مسکو کشته شد

تائید حکم ۱۵ روز زندان برای الکسی ناوالنی