تظاهرات مخالفان دولت روسیه در مسکو

تظاهرات مخالفان دولت روسیه در مسکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی قتل بوریس نمتسف، هزاران نفر روز یکشنبه در مسکو، پایتخت روسیه راهپیمایی کردند. به گفته برگزارکنندگان بیش از هفتاد هزار نفر در این راهپیمایی

آگهی

در پی قتل بوریس نمتسف، هزاران نفر روز یکشنبه در مسکو، پایتخت روسیه راهپیمایی کردند.

به گفته برگزارکنندگان بیش از هفتاد هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کرده اند اما پلیس این تعداد را بیست و یک هزار نفر عنوان کرده است.

این تظاهرات در نزدیکی کاخ کرملین، جایی که قتل روی داده، برگزار شد.

خبرنگار یورونیوز در مسکو با تعدادی از راهپیمایان گفتگو کرده است.

یکی از آنها می گوید: «می خواهیم نشان دهیم که ترسی نداریم. از اینکه بگوییم مردم آزادی هستیم از اینکه انتخابات آزاد و آزادی رای بخواهیم ترسی نداریم. ما مخالف جنگیم.»

فرد دیگری نیز می افزاید: «از دید من بوریس نمتسف انسان روشن و سیاستمدار محبوبی بود. با مرگ او، امید من هم مرد، امید به آینده روسیه، احترام به حقوق بشر، مبارزه با فساد. این آینده ای است که همه ما به آن امید داریم، همه ما که امروز اینجا حاضر شده ایم.»

تظاهرکنندگان همچنین به دخالت روسیه در امور اوکراین اعتراض کردند.

یکی از کسانی که پرچم اوکراین را همراه داشت می گوید: «نمتسوف بر این باور بود که روسیه نباید نه آشکارا و نه نهان، در مسایل داخلی اوکراین دخالت کند. من از این خط مشی نمتسف حمایت می کنم، به همین دلیل امروز پرچم اوکراین را با خودم آورده ام.»

پیش تر قرار بود مخالفان دولت روسیه در همین روز تظاهراتی برگزار کنند، اما مرگ آقای نمتسف موجب لغو این تظاهرات و جایگزینی آن با یک راهپپیمایی در یادبود وی شد.

خبرنگار یورونیوز در مسکو می گوید: «مخالفان دولت روسیه تا مدت ها نتوانسته بودند مجوز راهپیمایی اول مارس را بگیرند. سرانجام هم به آنها اجازه داده شده بود تا در یکی از محله های دورافتاده مسکو به نام مارینو راهپیمایی کنند. اما مرگ نمتسف انتخاب دیگری برای مقامات روس نگذاشت. آنها هیچ چاره ای بجز اجازه راهپیمایی به مخالفان ولادیمیر پوتین آن هم اینجا در نزدیکی کاخ کرملین و محل قتل نداشتند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس نمتسوف از ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۵

جایزه ۴۵ هزار یورویی برای دستگیری قاتل نمتسف

"قتل نمتسف عبور از خط قرمز بود"