وزیر خارجه پیشین لهستان: قتل بوریس نمتسوف تاثیری معکوس دارد

وزیر خارجه پیشین لهستان: قتل بوریس نمتسوف تاثیری معکوس دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یورونیوز با پیتر بالاژ، وزیر پیشین امورخارجه لهستان و استاد دانشگاه اروپای مرکزی در بوداپست درباره تاثیر قتل بوریس نمتسوف، مخالف سیاسی روس گفتگویی

آگهی

یورونیوز با پیتر بالاژ، وزیر پیشین امورخارجه لهستان و استاد دانشگاه اروپای مرکزی در بوداپست درباره تاثیر قتل بوریس نمتسوف، مخالف سیاسی روس گفتگویی کوتاه داشته است.

یورونیوز: قتل نمتسوف جامعه روسیه و دنیا را متحیر کرده است. ده ها هزار تن در مسکو راهپیمایی کرده اند. این راهپیمایی از سال 2011 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. تاثیر این قتل بر مخالفان روسیه چیست؟ آنان را می ترساند یا اتحادشان را تقویت می کند؟

هدف عاملان، احتمالا ترساندن اپوزیسیون بوده است. قتل سیاسی عمدتا بر مخالفان تاثیری عکس دارد. این واکنش به فعالیت سیاسی او تاثیری معکوس خواهد داشت. وقتی که به فعالیت مشخص سیاسی بوسیله سلاح پاسخ داده می شود، مردم بسیج می شوند و شروع به افشای بی عدالتی ها کرده و اعتراض ها آغاز می شود؛ درست مثل آنچه که در مسکو دیدیم.

یورونیوز: این قتل چه تاثیری بر سیاست جهان خواهد داشت؟

به نظرم به طور قطع تاثیر می گذارد. برخی اوقات، نوعی اقدام سیاسی شریرانه، اثری غیرمنتظره خواهد داشت. به گمانم، شهادت بوریس نمتسوف می تواند چنین رویدادی را رقم بزند و قادر باشد مردم در روسیه و بیرون از این کشور را متوجه اهمیت این موضوع و جریان سیاسی آنجا سازد. ممکن است که آنها متوجه ضرورت اقدام علیه گرایش های سیاسی خطرناک شوند و به نظر من به دلیل انزوای سیاسی که روسیه خود را در آن قرار داده، این وضعیت بسیار جدی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین

ارزیابی‌های اطلاعاتی آلمان؛ «روسیه برای حمله به بخشی از قلمرو ناتو در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود»