شاهد قتل نمتسوف: می خواهم به کشورم بازگردم

شاهد قتل نمتسوف: می خواهم به کشورم بازگردم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها شاهد قتل بوریس نمتسوف، مخالف سیاسی روس در مسکو پس از گذشت سه روز این رویداد و پشت سرگذاشتن هفت ساعت بازجویی، حاضر به گفتگویی تلویزیونی شد. آنا

آگهی

تنها شاهد قتل بوریس نمتسوف، مخالف سیاسی روس در مسکو پس از گذشت سه روز این رویداد و پشت سرگذاشتن هفت ساعت بازجویی، حاضر به گفتگویی تلویزیونی شد.

آنا دوریتسکایا، دوست دختر 23 ساله و اوکراینی بوریس نمتسوف در گفتگو با تلویزیون دوژد و در تشریح لحظه کشته شدن وی توضیح داد که اطلاع چندانی از عاملان ندارد. وی گفت: «وقتی که برگشتم تنها یک خودرو با رنگی روشن را دیدم ولی حتی متوجه نوع خودرو یا شماره پلاک آن نشدم.»

آنا دوریتسکایا که خواستار ترک روسیه و بازگشت به اوکراین است با ممانعت پلیس برای ترک این کشور روبرو است. وی در اینباره افزود: «اکنون من شاهد عینی هستم. من تمام شواهد ممکن را ارایه کرده ام و نمی فهمم چرا هنوز در فدراسیون روسیه هستم چرا که می خواهم به دیدن مادر بیمارم بروم. مادرم در شرایط روانی بسیار سختی است.»

#Nemtsov was accompanied by Anna Duritskaya, a 22-year old Ukrainian from Kiev. pic.twitter.com/vbKaU8zG13

— Yury Barmin (@yurybarmin) February 27, 2015

این مدل اوکراینی همچنین یادآور شده است که پلیس روسیه توضیحی درباره دلیل ممانعت از سفر وی نمی دهد و مشخص نیست چه زمانی می تواند به زادگاهش بازگردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یِوِن پِرِبینیس، سخنگوی وزارت امورخارجه اوکراین گفته است که کنسول این کشور در روسیه بارها با دوریتسکایا دیدار داشته است. سفارت اوکراین در مسکو نیز درخواست کرده است که به وی اجازه خروج داده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه پیشین لهستان: قتل بوریس نمتسوف تاثیری معکوس دارد

بوریس نمتسوف از ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۵

قتل سیاستمدار مخالف کرملین در پرده ابهام