قتل سیاستمدار مخالف کرملین در پرده ابهام

قتل سیاستمدار مخالف کرملین در پرده ابهام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمعی از هواداران بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف دولت روسیه که در مسکو به قتل رسید با اهدای گل یاد وی را گرامی داشتند. پس از سه روز هنوز دستگاه قضایی و

آگهی

جمعی از هواداران بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف دولت روسیه که در مسکو به قتل رسید با اهدای گل یاد وی را گرامی داشتند. پس از سه روز هنوز دستگاه قضایی و پلیس روسیه انگیزه این قتل را روشن نساخته و از کشف سرنخی درباره عاملان خبری منتشر نکرده است.

دیمیتری، هواداری است که از شهر دیگری به مسکو سفر کرده تا یاد نمتسوف را گرامی دارد. وی می گوید: «او را به یاد می آورم که مردی شجاع، صادق و معتقد به اصولی خدشه ناپذیر بود. ما در کشورمان تعدادی کمی از این افراد داریم که باقی مانده باشند.»

یلنا از شهروند 52 ساله مسکو نیز می گوید: «احتمال کشته شدن او به دلیل فعالیت اقتصادی اش وجود دارد یا به خاطر دوست دختر جوانی اش که مورد علاقه شخص دیگری بود. شاید دلیل قتل حسادت یا چیزی شبیه آن باشد. فکر نمی کنم که قتل او سیاسی باشد. او سر راه کسی نبود.»

دهها هزار تن از شهروندان روسیه نظری دیگر داشتند و روز یکشنبه در مرکز مسکو با در دست پلاکاردهایی که کاخ کرملین را نشانه گرفته بود به راهپیمایی پرداختند. آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت روسیه، این شمار را کمتر از برآورد مخالفان عنوان کرده است. در این راهپیمایی تظاهرکنندگان شعار «روسیه بدون پوتین» و «نمی ترسیم» سر داده و دولت را مسوول قتل این چهره سیاسی دانستند.

بوریس نمتسوف از منتقدان جدی دولت ولادیمیر پوتین، جمعه شب در حالی که با دوست دختر اوکراینی اش از رستوران بازمی گشت، در نزدیکی کاخ کرملین و در پی چهار بار شلیک گلوله به قتل رسید. از سال 2003 میلادی تاکنون این هفتمین منتقدی است که در روسیه به طرز مشکوکی جان داده است. در میان این شمار، نام سه روزنامه نگار نیز دیده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه پیشین لهستان: قتل بوریس نمتسوف تاثیری معکوس دارد

شاهد قتل نمتسوف: می خواهم به کشورم بازگردم

بوریس نمتسوف از ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۵