شکاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر برنامه اتمی ایران

شکاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر برنامه اتمی ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا برای ایراد سخنرانی در کنگره این کشور که به دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه صورت

آگهی

سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا برای ایراد سخنرانی در کنگره این کشور که به دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه صورت گرفته، انتقادات فراوانی را برانگیخته است.

در واشنگتن و در خارج از ساختمان کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، قدرتمندترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا، شماری از منتقدان و مخالفان سیاستهای دولت یهود در اعتراض به سفر نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

رئیس جمهوری آمریکا به صراحت از اختلاف نظر بین آمریکا و اسرائیل بر سر چگونگی رسیدن به هدف مشترک یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی سخن گفته است.

آنت هوسر، مدیر اجرایی بنیاد برتلزمان در این زمینه گفت: «هر دو طرف در صحنه بین المللی در مواضع خود نرمش نشان می دهند. اما در اظهارنظرات غیرعمومی تهاجمی برخورد می کنند و به جای نشان دادن وحدت نظر در باره موضوعات مهم بین المللی نظیر نهایی کردن توافق با ایران، در مقابل هم قرار می گیرند.»

سیوم براون، استاد تاریخ که به سخنان و موضع نتانیاهو انتقاد دارد، گفت: «یک بازی سیاسی درجریان است. نتانیاهو خود را متخصص سیاست آمریکا می پندارد. از این رو به رغم جو نامناسب کنونی، او بر این باور است که بنیاد روابط سیاسی دوجانبه آسیب نمی بیند.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن از حال و هوای روز قبل از سخنرانی آقای نتانیاهو چنین گفت: «با وجود فضای دوقطبی، سخنرانی نتانیاهو در کنگره در کانون توجه هاست. به گفته سخنگوی پارلمان تقاضا برای شرکت در این سخنرانی ده برابر ظرفیت اعلام شده است. با اینحال بر شمار دموکراتهایی که این سخنرانی را تحریم کرده اند طی روزهای گذشته افزوده شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد