سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از توافق هسته ای با ایران

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از توافق هسته ای با ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توافق احتمالی بر سر برنامه اتمی ایران به محلی برای بروز شکاف بین رهبران ایالات متحده آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. نخست وزیر اسرائیل دیروز دوشنبه

آگهی

توافق احتمالی بر سر برنامه اتمی ایران به محلی برای بروز شکاف بین رهبران ایالات متحده آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است.

نخست وزیر اسرائیل دیروز دوشنبه در سخنرانی خود در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، قدرتمندترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا، نسبت به توافق احتمالی میان قدرت های جهانی و ایران بر سر برنامه اتمی این کشور هشدار داد. آنچه به زعم او می تواند موجودیت اسرائیل را به مخاطره بیندازد.

نخست وزیر اسرائیل امروز سه شنبه در حالی در کنگره آمریکا سخنرانی می کند که گفتگوهای میان وزیران خارجه ایران و آمریکا بر سر برنامه اتمی تهران ادامه دارد.

گرچه سخنرانی آقای نتانیاهو در کنگره با هماهنگی جان بینر جمهوریخواه و رئیس مجلس نمایندگان صورت می گیرد اما بی اطلاعی دموکرات ها و کاخ سفید از آن ظاهرا ناخرسندی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را برانگیخته است.

در سفر اخیر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن، رئیس جمهوری آمریکا با او دیدار نکرده است.

آقای اوباما در توضیح این موضوع گفت: «اینبار تنها به یک دلیل با او دیدار نکردیم؛ براساس یک سیاست کلی، ما با هیچ مقامی دو هفته مانده به انتخابات دیدار نمی کنیم. من با آقای نتانیاهو بیش از رهبران دیگر کشورها دیدار داشته ام و روابط مستحکمی بین اسرائیل و آمریکا برقرار است و انتظار دارم که ادامه پیدا کند.»

منتقدان نخست وزیر اسرائیل، سفر اخیر او به آمریکا را در حالی که دو هفته به انتخابات سراسری در اسرائیل مانده، با انگیزه انتخاباتی ارزیابی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر برنامه اتمی ایران

اسناد موساد، ادعای نتانیاهو درباره توان هسته ای ایران را نقض می کند

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد