انتقال دو شهروند استرالیایی به جزیره ای در اندونزی برای اجرای حکم اعدام

انتقال دو شهروند استرالیایی به جزیره ای در اندونزی برای اجرای حکم اعدام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو شهروند استرالیایی که به جرم قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده اند برای اجرای حکمشان از زندانی در بالی به یکی از جزایر اندونزی منتقل شدند. اندرو چان

آگهی

دو شهروند استرالیایی که به جرم قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده اند برای اجرای حکمشان از زندانی در بالی به یکی از جزایر اندونزی منتقل شدند.

اندرو چان و میوران سوکوماران جزو باند ۹ نفره قاچاق مواد مخدر هستند که قرار است طی روزهای آتی تیرباران شوند. هنوز زمان دقیق اعدام این دو نفر اعلام نشده است.

این دو شهروند استرالیایی همراه با ۷ تن دیگر از جمله یک زن در سال ۲۰۰۵ میلادی در بالی و اندونزی و با اطلاع پلیس استرالیا دستگیر شدند.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا در واکنش به این اقدام اندونزی گفت: «ما هم از قاچاق مواد مخدر تنفر داریم اما نسبت به حکم اعدام نیز چنین حسی داریم. ما هم معتقدیم که این دو شهروند استرالیایی باید تنبیه شوند اما نه اعدام. میلیونها استرالیایی در حال حاضر احساس بدی نسبت به اتفاقی دارند که برای این دو نفر خواهد افتاد.»

این گروه ۹ نفره در نظر داشتند تا بیش از ۸ کیلوگرم هروئین را به استرالیا منتقل کنند. اندونزی از جمله کشورهایی است سخت ترین قوانین را در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع اندونزی با کارنامه نقض حقوق بشر مدعی پیروزی در انتخابات شد

انتخابات در بزرگترین دموکراسی مسلمان جهان؛ چه‌کسی میراث‌دار اوبامای آسیا در اندونزی می‌شود؟

تولد نادر توله کرگدن سوماترایی در اندونزی امید به حفظ این گونه درحال انقراض را افزایش داد