واکنش جمهوریخواهان و دموکراتهای آمریکا به سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره

واکنش جمهوریخواهان و دموکراتهای آمریکا به سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنرانی جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از دستیابی به توافقی احتمالی بر سر برنامه اتمی ایران، آنطور که

آگهی

سخنرانی جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا با هدف جلوگیری از دستیابی به توافقی احتمالی بر سر برنامه اتمی ایران، آنطور که انتظار می رفت با واکنشهای متفاوتی در بین نمایندگان کنگره روبرو شده است.

گرچه نمایندگان جمهوریخواه با شور و اشتیاق فراوان قبل و بعد از سخنرانی نتانیاهو از موضع وی استقبال کردند، اما بخش قابل توجهی از نمایندگان دموکرات در اعتراض به شکاف بین دولت اسرائیل و کاخ سفید در قبال مذاکرات اتمی با ایران، شرکت در این سخنرانی را تحریم کردند.

خبرنگار یورونیوز در گفتگو با نمایندگان کنگره نظرات آنها را جویا شد.

پیتر کینگ، نماینده جمهوریخواه کنگره با مثبت ارزیابی کردن سخنان نخست وزیر اسرائیل گفت: «سخنرانی عالی ای بود. من که ۲۳ سال در کنگره بوده ام، قوی ترین و مثبت ترین واکنش را نسبت به یک رهبر خارجی دیدم. او آشکارا در موقعیت حساسی قرار گرفته بود اما به شکل عالی توانست آن را اداره کند. او قابل احترام، محکم و بسیار قوی است.»

دیان فینستین، نماینده دموکرات کنگره که همچون هم حزبی هایش منتقد مواضع بنیامین نتانیاهوست گفت: «امیدوار بودم او در وهله نخست به نوعی در مورد این سخن بگوید که چطور می توان به توافقی بهتر رسید. در وهله دوم، چنانچه توافقی صورت نگیرد چطور می توان ایران را اگر بخواهد به بمب اتمی دست یابد متوقف کرد.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن در ارزیابی خود از سخنرانی آقای نتانیاهو می گوید: «در مقایسه با دموکراتها، این سخنرانی اساسا در بین جمهوریخواهان واکنش هایی توام با خرسندی را برانگیخته است. با این همه باید گفت نخست وزیر اسرائیل با سخنانش همه اعضای کنگره را به نحوی تحت تاثیر قرار داده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

مقامات آمریکایی می‌گویند بایدن به دنبال تشویق اسرائیل به کاهش تنش‌ها است

حمایت «آهنین» بایدن از اسرائیل در برابر حمله ایران؛ آمریکا از طریق ۴ کشورعربی به تهران هشدار داد