سواحل سیسیل ایتالیا؛ یک هزار مهاجر نجات یافتند ده نفر طعمه امواج شدند

سواحل سیسیل ایتالیا؛ یک هزار مهاجر نجات یافتند ده نفر طعمه امواج شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گارد ساحلی ایتالیا می گوید در ۲۴ ساعت گذشته حدود یک هزار مهاجر غیرقانونی را از آبهای بین ساحل شمال آفریقا و این کشور نجات داده و به سه بندر جزیره

آگهی

گارد ساحلی ایتالیا می گوید در ۲۴ ساعت گذشته حدود یک هزار مهاجر غیرقانونی را از آبهای بین ساحل شمال آفریقا و این کشور نجات داده و به سه بندر جزیره سیسیل منتقل کرده است.

اما واژگون شدن یک قایق مهاجران ۱۰ کشته برجای گذاشت. ماه گذشته میلادی نیز در طول فقط یک هفته بیش از ۳۰۰ مهاجر پیش از آن که به ایتالیا برسند در آبها جان باختند.

بنا به آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۲۱۸ هزار مهاجر با شناورها از دریای مدیترانه گذشته اند و ۳ هزار و پانصد مهاجر طعمه امواج شده اند.

در مجموع ۶۷ هزار تن از مهاجرانی که به هر طریق ممکن به خشکی رسیده اند همچنان در مراکز نگهداری پناهجویان ایتالیا به سر می برند.

کارلوتا بلینی از بنیاد “کودکان را نجات دهید” از شیوه قاچاقچیان و استفاده آنان از شرایط بد دریایی برای ایجاد ترحم و جلب توجه گارد ساحلی ایتالیا می گوید: « قاچاقچیان به تازگی برای مثال در لیبی با تهدید اسلحه از مهاجران خواستند تا به قایق بپرند. این در حالی است که آنها می دانستند شرایط آب و هوایی واقعا وحشتناک است.»

بسیاری از مهاجران آفریقایی، لیبیایی، سوری، فلسطینی و تونسی که یا از جنگ و درگیری در کشورهایشان می گریزند یا از فقر و بیکاری، مدینه فاضله خود را در اروپای غربی می بینند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟