سمفونی های برامس با اجرای ارکستر فیلارمونیک وین در آتن

با همکاری
سمفونی های برامس با اجرای ارکستر فیلارمونیک وین در آتن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آتن، شهری که مهد تمدن غرب بوده، یک رهبر بزرگ و یک ارکستر بی همتا، چهار سمفونی از برامس را که یکی از ستونهای موسیقی کلاسیک است، اجرا می کنند

در آتن، شهری که مهد تمدن غرب بوده، یک رهبر بزرگ و یک ارکستر بی همتا، چهار سمفونی از برامس را که یکی از ستونهای موسیقی کلاسیک است، اجرا می کنند.

ارکستر فیلارمونیک وین، با رهبری دانیل گتی بتازگی با دو شب اجرای خیره کننده از چهار سمفونی برامس، آتن را مسحور خود کرده است. این رهبر ایتالیایی ارکستر، پیش از این در سال ۲۰۱۲ این چهار سمفونی را با ارکستر فیلارمونیک وین اجرا کرده است.

دانیل گتی، رهبر ارکستر می گویند: «این سمفونی ها از برامس هدیه ارکستر برای تولد ۵۰ سالگی من بود. از پدرم متشکرم که باعث شد من حتی قبل از نواختن قطعات راپسودی پیانو، سمفونی های برامس را بخوبی بشناسم. بخاطر دارم که شبها به بخشهایی از این سمفونی ها گوش می دادیم. خیلی جوان و همیشه شیفته این آهنگساز بودم.»

عشق میان ارکستر فیلارمونیک وین و دانیل گتی رهبر ارکستر تقریبا به یک دهه می رسد. تفسیر او از برامس همانطور که رئیس جدید ارکستر می گوید، شور و شوق زیادی در مردم آتن و ارکستر ایجاد کرده است.

آندریاس گروسبور رئیس ارکستر می گوید: «او تنفس زیادی برای اجرای موزیک می دهد بنابراین قطعات را کمی کندتر اجرا می کند و ما زمان بیشتری برای کنترل صدها داریم. این شیوه باعث می شود هر عبارت و حتی نت های سریعتر را اجرا کنیم و زمان کافی برای تمرکز روی هر نت داشته باشیم.»

دانیل گتی می افزاید: «برامس همواره آهنگساز خیلی پیچیده ای بوده است. کار او مثل معادلات ریاضی است. از نظر من عظمت و رازآمیز بودن کار او در این واقعیت نهفته است که در ساختن قطعات، تکنیک های بشدت علمی را به کار گرفته است. وقتی به کارهای او گوش می کنید، نوعی موسیقی روان و طبیعی را حس می کنید که بطور خود انگیخته ای ارائه می شوند.»

آندریاس گروسبورمی افزاید: «نمی توانید بگویید بهترین سمفونی کدام است، مثل مقایسه شراب بوردو و برگاندی است. همه چیز فوق العاده است. برامس چیز ویژه ای است برای درون انسان، که به شما احساس خاصی می دهد، چیزی شبیه تجربه امر مقدس. مسائل غم انگیز زیادی در جهان وجود دارد اما وقتی به برامس گوش می دهید احساس خیلی مثبتی پیدا می کنید.»

دانیل گتی، رهبر ارگستر می گوید: «با در نظر گرفتن احترام کامل برای سنتها، شما می توانید تلاش کنید زوایای متفاوتی از یک قطعه را کشف و آنرا تبدیل به صدای جدیدی کنید. اگر کار ما روی این قطعات قادرمان کند که چیز متفاوتی ارائه کنیم، البته، شنوندگان کاملا مختارند که آنرا دوست نداشته باشند، اما مهم این است که آنها بدانند کار ما در این هنر کاملا درست و حقیقی است. در واقع من معتقدم و از موسیقیدان هایی هستم که جسارت خطر کردن را دارند، برای من و در ارتباط با حرفه ام، جسارت خطر کردن، وظیفه ای اخلاقی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا