نشست گروهی از سیاستمداران و تجار در وین برای کمک به اقتصاد اوکراین

نشست گروهی از سیاستمداران و تجار در وین برای کمک به اقتصاد اوکراین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه جدیدی از دولتمردان بین المللی، اتحادیه ها تجاری و کارفرمایان تشکیل شده تا به بازسازی اقتصاد اوکراین کمک کنند که اکنون در آستانه فروپاشی است. با

آگهی

گروه جدیدی از دولتمردان بین المللی، اتحادیه ها تجاری و کارفرمایان تشکیل شده تا به بازسازی اقتصاد اوکراین کمک کنند که اکنون در آستانه فروپاشی است.

با افزایش تورم، کاهش تولید ناخالص داخلی و کمبود ارز، وظیفه این گروه جدید آن است که با یک برنامه بازسازی اقتصادی چند میلیارد دلاری، به تشویق سرمایه گذاری خارجی بپردازند. اوکراین در وضعیت گریزناپذیر قرار گرفته است. از یک سو کسب و کارها بشدت به سرمایه گذاری نیاز دارد و از سوی دیگر سرمایه گذاران خارجی تمایلی به این کار ندارند.

لورنس پریسو، رئیس پیشین تشکل کارفرمایان فرانسه (مدف) می گوید: «مهمترین دارایی اوکراین مردمش هستند. منابع انسانی فوق العاده و با استعدادی در اوکراین هست که دارای پیشینه آموزشی بسیار خوبی اند.»

این تشکل در وین بوسیله دیمیترو فیرتاش تاجر بحث انگیز اوکراینی گردهم آمده اند. این گروه مدعی است برای مدرنیزه کردن اوکراین برنامه و توصیه هایی دارد.

برنارد هنری لوی، فیلسوف و نویسنده فرانسوی که در نشست این گروه شرکت کرده، می گوید: «برای بنای یک اقتصاد شکوفا، باید بنیادها و ریشه های اخلاقی و سیاسی سالمی داشته باشید.»

این گروه جدید قصد ندارد با تلاش های دولت اوکراین مخالف کنند چرا که مشکلات اصلی مشابهند، مسائلی همانند عدم شفافیت مالیاتی، بازار سیاه و فساد. مسائلی که بعنوان مثال لهستان آنها را تجربه کرده است. لودزیمژ چیموشویچ، نخست وزیر سابق لهستان می گوید: «در کنار مقررات، قوانین و نهادهای ضروری، به نظر من متقاعد کردن مردم عادی اوکراین در اینباره که شما واقعا توان پرداخت ندارید، اهمیت خیلی زیادی دارد. این پیغام ساده است اما بیشتر مردم آنرا باور نمی کنند. هنگامی که اکثریت رویکرد مشابهی داشته باشند، آنوقت می توان بطور جدی با فساد مبارزه کرد.»

این گروه می گوید وقتی اصلاحات جدید آماده شود آنها برای یافتن بودجه اقدام می کنند. لرد ریچارد ریزبی، وزیر بازرگانی بریتانیا می گوید اوکراین شرکایی برای کمک در این وضعیت دارد و او با دفتر دیوید کامرون در این باره صحبت کرده است.

لرد ریچارد ریزبی می گوید: «البته، من در تماس نزدیک با دفتر نخست وزیر هستم و با وزیر خارجه مان در این باره صحبت کرده ام. آنها برای حل و فصل این موضوع بسیار مشتاقند و بنابراین از این طرح حمایت می کنند. می خواهیم اضافه کنم که دوستان آمریکایی ای که من با آنها در تماس هستم هم از این طرح حمایت می کنند. اوکراین دوستان زیادی دارد.»

بواسطه کمک های مالی از اوکراین و از خارج از کشور این آژانس می خواهد اندوخته صندوق سرمایه گذاری اش را تا ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. پیا اشتاینبروک آلمانی در راس امور مالی و مالیاتی این گروه است.

پیا اشتاینبروک می گوید: «ما باید سرمایه ها را بسیج کنیم که چالش بزرگی است. تاکنون صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا تعهد کرده اند که تحت برنامه «طرح مارشال» از اوکراین حمایت کنند. اما ما درباره پول بیشتری صبحت می کنیم. نه برای کمک یک ساله بلکه برای چندین سال کمک مالی به اوکراین.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن