یک سال پس از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، تئوریها و ادعاها

یک سال پس از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، تئوریها و ادعاها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سال پس از ناپدید شدن پرواز ام اچ-370 شرکت هواپیمایی مالزی، موضوع ناپدید شدن آن به یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی جهان تبدیل شده است

آگهی

یک سال پس از ناپدید شدن پرواز ام اچ-370 شرکت هواپیمایی مالزی، موضوع ناپدید شدن آن به یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی جهان تبدیل شده است.

کاوشهای صورت گرفته در یک محدوده شصت هزار کیلومتری در شمالی ترین نقطه اقیانوس هند، هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

گرچه تاکنون تئوریهای مختلفی همچون بروز مشکل فنی، گروگان گیری و یا یک عمل تروریستی مطرح شده، ولی هیچیک از این فرضیه ها نتوانسته کمکی به پیدا شدن این هواپیما کند.

جف وایز، کارشناس هوانوردی، در شماره ماه گذشته مجله نیویورک، مدعی شد که این هواپیما به دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به یک پایگاه نظامی در قزاقستان منتقل شده است.

او مدعی شده که این کار برای تهدید کردن غرب در اوج بحران اوکراین و همچنین برقراری ارتباط با یکی از مسافران و گرفتن یک شیء پنهان شده در داخل این هواپیما صورت گرفته است.

همزمان دولت مالزی هم از سوی نزدیکان یعضی از دویست سی و نه قربانی این حادثه، به پنهانکاری و ارائه اطلاعات ضد و نقیض متهم شده است. اتهامی که دولت مالزی آن را رد کرده است.

بنا به گفته شبکه امنیت هوایی که مقر آن در هلند است، ناپدید شدن این هواپیما یادآور ناپدید شدن هواپیمای شرکت آمریکایی “فلایینگ تایگر لاین” با یکصد و هفت سرنشین است که در سال 1962 میلادی در فاصله جزایر گوام و فیلیپین ناپدید شده و هنوز اثری از آن یافت نشده است.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که جعبه سیا پرواز ام اچ-370 پیدا نشده نمی توان درباره اتخاذ تدابیری بمنظور بالا بردن ضریب امنیت هواپیماها، صحبت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا: جستجو برای بوئینگ مفقود شده دائمی نیست

۱۰ سال پس از ناپدید شدن هواپیمای مالزی بستگان قربانیان در چین خواستار جستجوی دوباره شدند

ناپدیدشدن بوئینگ حامل دو ایرانی با «پاسپورت دزدی»؛ از اسرارآمیزترین سانحه هوایی جهان چه می‌دانیم؟