بانوان دوچرخه سوار افغانستان همچنان رکاب می زنند

بانوان دوچرخه سوار افغانستان همچنان رکاب می زنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هشتم مارس، روز جهانی زن، شاید بهانه خوبی باشد برای به یاد آوردن چالش های بی شمار بانوان ورزشکار افغانستان و تقدیر از پشتکار آنان. چهارده سال پس از

آگهی

هشتم مارس، روز جهانی زن، شاید بهانه خوبی باشد برای به یاد آوردن چالش های بی شمار بانوان ورزشکار افغانستان و تقدیر از پشتکار آنان.

چهارده سال پس از سرنگونی طالبان، جامعه سنتی و به شدت مردسالار افغانستان، کماکان با روی باز به استقبال ورزش بانوان نمی رود.

با وجود این دشواری ها، اعضای تیم دوچرخه سواری زنان افغانستان در حومه کابل، تمرینات فصلی خود را تحت نظارتِ آقای عبدل صادقی، سرمربی، برگزار می کنند.

آن ها از ماه مارس گذشته کمک هزینه ماهانه خود را به مبلغ هزار افغانی (حدود هفده دلار) از فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان نگرفته اند.

ملیکا یوسفی، یکی از اعضای تیم ملی دوچرخه سواری افغانستان، درباره عزم خود و همقطارانش برای غلبه بر چالش های پبش رو می گوید: « جامعه ما، جامعه ای است که دختران در آن نمی توانند زیاد رشد کنند. ما می خواهیم به تفاوت بیاندیشیم. مشکلات هست اما ما نمی خواهیم مشکلات را جدی بگیریم و چیزی که خواست ما است، ما می خواهیم به آن برسیم.»

یک نهاد غیرانتفاعی با نام Mountain2Mountain ( از کوه به کوه) به سرپرستی خانم شانن گالپن از کلرودای آمریکا، تلاش بسیاری را برای راه اندازی تیم دوچرخه سواری بانوان افغانستان کرده است.

بنا به گفته آقای صادقی، این تیم در سال های گذشته، با وجود تمام محدودیت ها، موفقیت هایی را در رقابت های بین المللی کسب کرده است.

توضیحات خانم شانن گالپن درباره چگونگی به راه افتادن تیم دوچرخه سواری بانوان در افغانستان را در ویدئوی زیر ببینید:

Liv Beyond – Shannon Galpin as Liv Ambassador from LET MEDIA on Vimeo.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرضیه حمیدی، تکواندوکار افغان: ورزشم مبارزه علیه گروه تروریستی ضدزن طالبان است

باز شدن پرونده اتهام «آزار جنسی» برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا؛ مادر روبیالس اعتصاب غذا کرد

تور دو فرانس زنان که سال‌ها بی‌توجه و بی‌تماشاگر ماند؛ دوچرخه‌سوار هلندی قهرمان دومین دوره شد