حمله داعش علیه نیروهای کُرد در شمال شرق سوریه

حمله داعش علیه نیروهای کُرد در شمال شرق سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها تن از شبه نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) از روز چهارشنبه حمله گسترده ای را علیه نیروهای کُرد در شمال شرقی سوریه آغاز کرده اند. سازمان دیده بان

آگهی

صدها تن از شبه نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) از روز چهارشنبه حمله گسترده ای را علیه نیروهای کُرد در شمال شرقی سوریه آغاز کرده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای اعلام کرد این حمله به شهر «رأس العین» صورت گرفته و یک روستا در نزدیکی آن به تصرف داعش درآمده است. در این بیانیه از کشته شدن دهها تن از نیروهای دو طرف در این درگیری ها خبر داده شده است.

شهر راس العین واقع در استان «حسکه» سوریه، پیش از جنگ حدود پنجاه هزار نفر جمعیت داشت و دارای یک گذرگاه مرزی با ترکیه است. این شهر و روستاهای اطراف آن تحت کنترل یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ)، اصلی ترین نیروهای کرد در سوریه قرار دارد.

یکی از مبارزان کُرد در یک ارودگاه نظامی، در مورد اهمیت مقابله با گروه دولت اسلامی می گوید: «داشتن یک ارتش مانند کشورهای دیگر، در ابتدا یک رویا برای کردها بود. اما این مهم نیست. کرُد، عرب یا مسیحی همه باید در این دفاع شرکت کنیم. این یک وظیفه ملی و یک وظیفه اخلاقی است.»

زنان بسیاری نیز در واحدهای نظامی کُرد در نبرد علیه گروه دولت اسلامی شرکت کرده و به شدت احساس مسئولیت می کنند.

یکی از آنها می گوید: «ما دیدیم که آنها چگونه زنان را به برده تبدیل می کنند. ما علیه همه اینها هستیم . ما در برابر برده داری زنان ایستاده ایم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساکنان کوبانی به خانه های خود باز می گردند

حمله داعش به نیروهای ارتش سوریه؛ شمار قربانیان به ۳۳ نفر افزایش یافت

از نیروهای دولتی سوریه تا القاعده و مخالفان اسد؛ عضوگیری از کودکان توسط گروه‌های مسلح افزایش یافت