تظاهرات در اعتراض به اصلاحات نظام آموزشی در ایتالیا

تظاهرات در اعتراض به اصلاحات نظام آموزشی در ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران تن از دانش آموزان ایتالیایی در اعتراض به طرح دولت در اصلاح نظام آموزشی روانه خیابان ها شدند. این طرح که با عنوان «مدرسه خوب» شناخته شده است،

آگهی

هزاران تن از دانش آموزان ایتالیایی در اعتراض به طرح دولت در اصلاح نظام آموزشی روانه خیابان ها شدند.

این طرح که با عنوان «مدرسه خوب» شناخته شده است، روز پنجشنبه به پارلمان ایتالیا تسلیم شد.

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا امیدوار است که با تکیه بر کمک های مالی بخش خصوصی، هزاران پست آموزشی و فرصت شغلی در مدارس ایجاد کند. اما دانش آموزان نگران خصوصی سازی غیرمستقیم مدارس هستند و می گویند که نظر آنها نادیده گرفته شده است.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «ما مخالف طرح آموزشی هستیم که آنها روی کاغذ پیشنهاد کرده اند. ما یک طرح جایگزین داریم همراه با گزینه های بسیاری داریم که رنتسی قادر نبود از طریق مشاوره آنلاین که خودش راه اندازی کرد، دریابد.»

یکی دیگر از معترضان گفت: «ما به خیابان آمده ایم تا از مدرسه ای دفاع کنیم که فراتر از تفاوت طبقات اجتماعی برود.»

معترض دیگری افزود: «به عقیده ما ایده ای که دولت از مدرسه دارد کاملا اشتباه است. ما خواهان سرمایه گذاری روی حق یادگیری هستیم، روی یک رفاه جدید، یک تناوب با کیفیت، بین مدرسه و کار که فقط تحت سلطه کسب و کار نباشد.»

دولت ایتالیا پیش بینی می کند که در صورت تصویب این لایحه، حدود یکصد و شصت هزار معلم را در سال آینده استخدام کند. اما تخفیف مالیاتی چهار هزار یورویی برای هر کودک ثبت نام شده در یک مدرسه خصوصی، از جمله نکات جنجال برانگیز این طرح است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها