کشف بقایای ناو غرق شده موساشی ژاپن

کشف بقایای ناو غرق شده موساشی ژاپن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پل گاردن آلن از بنیانگذاران مایکروسافت و تیم تحقیقاتی اش روز جمعه موفق به کشف بقایای ناو غرق شده ژاپنی موسوم به موساشی شدند. این ناو در سال ۱۹۴۲ به

آگهی

پل گاردن آلن از بنیانگذاران مایکروسافت و تیم تحقیقاتی اش روز جمعه موفق به کشف بقایای ناو غرق شده ژاپنی موسوم به موساشی شدند.

این ناو در سال ۱۹۴۲ به آب انداخته شد و در ماه اکتبر سال ۱۹۴۴ در دریای سیبویان در مرکز مجمع الجزایر فیلیپین و در نبرد خلیج لیته غرق شد. این ناو که مورد حمله اژدرها و بمب های نیروهای متفقین قرار گرفته بود به همراه نیمی از ۲۴۰۰ خدمه اش، غرق شد.

شیگرو ناکاجیما از بازمانده های ناو موساشی می گوید: «این تصویر به نظر می رسد بخش پایینی کشتی را نشان می دهد. با نگاه کردن به این عکس ها از جمله عکس این لنگر، مهر و موم سلطنتی و این منجنیق که برای پرواز هواپیما طراحی شده بود، مطئمن شدم که این موساشی است. این عکس ها شبیه عکس هایی است که قبلا منتشر شده اند.»

تصاویر ویدئویی که این محققان منتشر کرده اند آسیب های ناشی از برخورد اژدرها و بمب ها را نشان می دهد.

ناکاجیما می افزاید: «کاپیتان و کسانی که با موساشی غرق شدند در بهشت از شنیدن خبر کشف ناو خوشحال میشوند. بازمانده های موساشی هم خوشحال می شوند.»

این تیم تحقیقاتی معتقدند که علت غرق شدن این ناو نه حملات متفقین بلکه انفجاد مواد منفجره موجود در داخل کشتی بوده است. تیم آلن بقایای این ناو را در عمق یک کیلومتری دریای سیبویان یافته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد