آخرین مهلت کی یف برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق شرق اوکراین

آخرین مهلت کی یف برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق شرق اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جدایی طلبان در شرق اوکراین تهدید کردند اگر پارلمان این کشور به اعطای وضعیت ویژه به مناطق شرقی تحت کنترل آنها رای ندهد، آتش بس را نقض خواهند کرد. بر

آگهی

جدایی طلبان در شرق اوکراین تهدید کردند اگر پارلمان این کشور به اعطای وضعیت ویژه به مناطق شرقی تحت کنترل آنها رای ندهد، آتش بس را نقض خواهند کرد.

بر اساس توافقی که در ماه فوریه در مینسک امضا شد، دولت اوکراین متعده شده است که تا شنبه، فهرست مناطقی را که اختیارات ویژه خواهند داشت منتشر کند.

دنیس پوشیلین، سخنگوی جمهوری خودخوانده خلق دونتسک گفت: «در واقع کی یف ۲۴ ساعت مهلت دارد تا به تعهدات خود (در موافقتنامه مینسک) عمل کند. اگر تصمیم های مذکور تا ۲۴ ساعت آینده در پارلمان اوکراین تصویب نشوند، جهان متوجه خواهد شد که کی یف حاضر نیست به توافقنامه مینسک پایبند باشد.»

شهر دبالتسوه در شرق اوکراین، صحنه شدیدترین درگیری ها میان جدایی طلبان هوادار روسیه و نیروهای ارتش بود و بخش بزرگی از آن به ویرانه تبدیل شد.

یک مرد ساکن این شهر گفت: «برای من مهم نیست که جمهوری خلق دونتسک باشد و یا خلق لوهانسک، در صورتی که مردم یک زندگی خوب داشته باشند، با کار و حقوق خوب. همه اینها یکی هستند. برای من اهمیتی ندارد که جمهوری دونتسک یا لوهانسک و یا اوکراین باشد، فقط می خواهم که مردم خوب زندگی کنند.»

زن دیگری گفت: «برای من دبالتسوه دیگر بخشی از اوکراین نیست. پس از اینکه مادرم فوت کرد، من دیگر دبالتسوه را به عنوان بخشی از اوکراین نمی بینم.»

پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز جمعه از به فروکش کردن درگیری ها در شرق اوکراین خبر داد.

با این حال ارتش اوکراین برای تقویت مواضع خود در امتداد منطقه حائل، اقدام به مین گذاری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است