مرسدس، همچنان روی نوار پیروزیهای فصل گذشته فرمول یک

مرسدس، همچنان روی نوار پیروزیهای فصل گذشته فرمول یک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هیچ وقت به این اندازه شاهد حضور اندک خودروها در مسابقات فرمول یک، به جز ایندیانا پلیس سال 2005 نبوده ایم. رقابتهای فرمول یک این فصل با ملبورن آغاز

آگهی

هیچ وقت به این اندازه شاهد حضور اندک خودروها در مسابقات فرمول یک، به جز ایندیانا پلیس سال 2005 نبوده ایم. رقابتهای فرمول یک این فصل با ملبورن آغاز شد، تنها پانزده خودرو از خط آغازین ملبورن امسال را آغاز کردند.

لوییز همیلتون همانگونه که پیش بینی می شد نفر اول رقابتهای فرمول یک ملبورن شد. اولین پیروزی برای قهرمان سال گذشته این رقابتها از تیم مرسدس.

فراری هم ابتدا با دو راننده مشهور خود سباستین فتل و رایکونن مسابقه را بسیار خوب آغاز کرد اما بدشانسی باعث شد تا رایکونن قهرمان سابق این رقابتها از دور این مسابقه حذف شود اما فتل، فاتح چهار دوره از این رقابتها توانست مقام سوم را از آن خود کند. نیکو روزبرگ دیگر راننده مرسدس مقام دوم را پس از همیلتون بدست آورد.

روزهای تاریک مکلارن

به جز مرسدس که همچنان موفقیتهای فصل گذشته اش را تکرار می کند و مقام سومی فراری، مک لارن یکی از مهمترین تیمهای فرمول یکی از بدترین علمکرد سالهای اخیر را داشته است. در ملبورن دو راننده این تیم، جنسون باتن و کوین مگنوسن در زمره بدترین رانندگان قرار گرفتند. باتن در روز پایانی از جایگاه پانزدهم مسابقه را آغاز کرد و مانگوسن حتی به این مرحله صعود هم نکرد.

جک برابهام، اسطوره استرالیایی فرمول یک

تا سال 1966، جک برابهام، مانند آلونسو موفق شده است دو بار فاتح رقابتهای فرمول یک شود. برخلاف آلونسو اما موفق شد به سومین قهرمانی اش نیز دست یابد. بهترین راننده استرالیایی تاریخ فرمول یک توانست در خانه یکبار دیگر مهارتهایش را به نمایش بگذارد.

مسابقه تاریخی فرمول یک در استرالیا

تا سال 1985 رقابتهای استرالیا آنچنان که باید و شاید هواداران را قانع نکرده بود و تنها در سال 1985 بود که رقابتی جذاب بین نایجل مانسل ، نلسون پیکه و آلن پروست باعث شد تا رقابتهای استرالیا تبدیل به یکی از مهمترین مسابقات فصل فرمول یک شود. آلن پروست موفق شد برنده این رقالت جذاب باشد.

ادلاید، سال 1986. ویلیام هوندا با راننده مشهورش، نایجل مانسل مسابقه را از جایگاه اول اغاز می کند. نلسون پیکه دوم است و الن پروست، راننده مکلارن و یکی از پرافتخارترین های تاریخ فرمول یک از جایگاه چهارم رقابت را آغاز کردند. اما این آلن پروست با تجربه بود که توانست فاتح این روز مهم مسابقات در استرالیا باشد.

خودروهای الکتریکی

پس از پیروزی آلن پروست در رقابتهای خودروهای الکتریکی در سال 96 امسال نوبت به پسرش در میامی فلوریدا رسید تا فاتح رقابتهای فرمول ای، مخصوص خودروهای الکتریک شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان