رقابت تنگاتنگ هرتزوگ و نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل

رقابت تنگاتنگ هرتزوگ و نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز سه شنبه، ۱۷ ماه مارس در اسرائیل روز برگزاری انتخابات پارلمانی است. در این دور از انتخابات، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و رهبر حزب راستگرای

آگهی

روز سه شنبه، ۱۷ ماه مارس در اسرائیل روز برگزاری انتخابات پارلمانی است. در این دور از انتخابات، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و رهبر حزب راستگرای لیکود، سیاستمدار کهنه کار، با سابقه کماندویی که از خود چهرۀ رهبری مصم و مدافع سرسخت یهودیان و محافظت از امنیت آنان را به نمایش گذاشته است به مصاف اسحاق هرتزوگ می رود.

آقای هرتزوگ رهبر حزب کارگر با سابقۀ جاسوسی الکترونیکی و مواضع معتدل تر در عرصه سیاست خارجی که به همراه تسیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق، ائتلاف اتحاد صهیونیسی را تشکیل داده، اصلی ترین رقیب آقای نتانیاهوست.

اسحاق هرتزوگ مخالف سرسخت سخنرانی جنجالی آقای نتانیاهو در کنگره آمریکا بود، سخنرانی ای که هدفش جلب همراهی سناتورهای جمهوریخواه و مهرو موم کردن برنامه های هسته ای ایران بود.

نظرسنجی های روزنامه هارتص حاکی است ائتلاف «اتحاد صهیونیستی» آقای هرتزوگ چهار کرسی بیشتر از حزب لیکود بدست خواهد آورد.

اما در کنار ائتلاف احزاب عرب، کسی که احتمالا نتیجه انتخابات پارلمانی را به نفع یکی از دو بازیگر اصلی تغییر خواهد داد، موشه کاهلون، وزیر ارتباطات سابق از حزب لیکود است، مردی که با کم کردن از هزینه های مکالمات و خدمات سنگین تلفن های همراه محبوبیت پیدا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت