میانمار؛ محکومیت بخاطر توهین به بودا

میانمار؛ محکومیت بخاطر توهین به بودا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در میانمار (برمه)، روز سه شنبه مدیر نیوزیلندی یک بار و دو همکار میانماریش را بخاطر توهین به مذهب بودا، به دو سال و نیم زندان محکوم کرد. مدیر

آگهی

دادگاهی در میانمار (برمه)، روز سه شنبه مدیر نیوزیلندی یک بار و دو همکار میانماریش را بخاطر توهین به مذهب بودا، به دو سال و نیم زندان محکوم کرد.

مدیر بار وی گاسترو در یک پوستر تبلیغاتی از عکس بودا که هدفن به گوش داشت برای تبلیغات مشروباتش استفاده کرده بود.

وکیل مدیر این بار می گوید: «دشوار است که این حکم را عادلانه بدانیم یا نه، زیرا اینجا میانمار است و شبیه دیگر کشورهای دموکراتیک نیست. فقط همین را می توانم بگویم.»

مدیر این بار در ماه دسامبر گذشته در صفحه فیس بوک اش از مردم میانمار عذرخواهی کرده و گفته بود که قصد نداشته اند احساسات مذهبی مردم راجریحه دار کنند.

پینیا ونتا، عضو اتحادیه راهبان بودایی وطن پرست میانمار در اینباره می گوید: «حکم مناسبی صادر شده که نه خیلی سختگیرانه است و نه خیلی ملایم. آنها به آنچه سزاوارش بودند محکوم شدند. بعنوان یک بودایی، نمی خواهم که آنها بیشتر از این رنج بکشند.»

در قوانین میانمار، توهین به مذاهب جرم محسوب می شود. این کشور در سالهای اخیر شاهد رشد بوداییان ملی گرا و راهبان افراطی بوده که اقلیت مسلمان را هدف خشونت های خود قرار داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«لبخند» راهب بودایی پس از نبش قبر در تایلند

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

امن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان کدامند؟