انتخابات اسراییل و مناسبات با آمریکا

انتخابات اسراییل و مناسبات با آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از روشن شدن نتیجه غیرقابل پیش بینی انتخابات اسراییل، آمریکا خطوط کلی روابط خود با این کشور را تغییر نخواهد داد. سخنرانی بنیامین نتانیاهو برنده

آگهی

پس از روشن شدن نتیجه غیرقابل پیش بینی انتخابات اسراییل، آمریکا خطوط کلی روابط خود با این کشور را تغییر نخواهد داد. سخنرانی بنیامین نتانیاهو برنده انتخابات پارلمانی اسراییل در سفر اخیرش به آمریکا، باعث ایجاد تفرقه در کنگره آمریکا شده بود.

جان هاون، سناتور جمهوریخواه از داکوتا بر ادامه همکاری با اسراییل تأکید می کند و می گوید: “آنها قویترین متحد ما در منطقه هستند. البته، با آنچه در ارتباط با ایران یا گروه موسوم به دولت اسلامی پیش می آید، وقتی ائتلاف حکومتی تشکیل شد بصورتی کاملاً نزدیک با اسراییل همکاری خواهیم داشت.”

نتانیاهو پیش از انتخاب شدن، تأکید کرده بود که انعطافی درمورد مسایل سیاسی منطقه و مسئله فلسطین نشان نمی دهد. آرون دیوید میلر تحلیلگر مرکز ویلسون معتقد است: “بدون تردید بزرگترین نتیجه در تغییر حکومت می تواند در ارتباط با مناسبات با آمریکا باشد. اما در زمینه های، روند صلح، ایران و شهرک سازی تغییری مطابق انتظار مردم بوجود نمی آید و همچنان محدودیت وجود خواهد داشت.”

اشتفان گروبه، گزارشگر یورونیوز از واشنگتن می گوید: “نخستین عکس العمل ها در واشنگتن حاکی از آن است که نتیجه انتخابات تغییرات اصولی به دنبال نخواهد داشت و آمریکا بی توجه به مشکلاتی که برای تشکیل دولت جدید اسراییل پیش می آید از آن قویاً حمایت می کند، مگر نه اینکه حکومت آمریکا هم خود با مشکل روبرو است؟”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی نتانیاهو امید فلسطینی ها را بر تشکیل کشور مستقل کمرنگ کرده است

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟