پیروزی نتانیاهو امید فلسطینی ها را بر تشکیل کشور مستقل کمرنگ کرده است

پیروزی نتانیاهو امید فلسطینی ها را بر تشکیل کشور مستقل کمرنگ کرده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیروزی حزب لیکود در انتخابات پارلمانی اسرائیل موجب شده تا امیدها برای پیشبرد مذاکرات صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی کمرنگ شود.

آگهی

پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل امیدها را برای از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی ها کمرنگ کرده است. او در کارزار انتخاباتیش چندین بار تاکید کرد که تا زمانی که نخست وزیر بماند اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نمی دهد.

جمال حویل، عضو سازمان فتح درباره سیاست فلسطینی گفت: «هم اکنون موضع رهبری فلسطینی ها کاملا روشن است. شکایت خود از رفتار نژادپرستانه نتانیاهو را به تمام نهادهای جهانی، بخصوص به دیوان بین المللی کیفری خواهیم برد. همچنین مقاومت مردم فلسطین درباره شهرک سازی را تقویت می کنیم. این سیاست رسمی و کلی ما برای تقویت اتحاد میان فلسطینی ها است.»

اوز چلیکو، سفیر سابق ترکیه درباره تاثیر پیروزی آقای نتانیاهو و عدم حمایت از راه حل ایجاد دو کشور چنین اظهار داشت: «این به چهره بین المللی اسرائیل آسیب می زند، زیرا حمایت کلی از راه حل ایجاد دو کشور وجود دارد. آمریکا هم پشتیبان آن است. سیاست دوری از این راه حل اثرات منفی بر جایگاه بین المللی اسرائیل خواهد داشت، همچنین بهبود دوباره روابط ترکیه و اسرائیل را مشکلتر می کند.»

از سوی دیگر گروه حماس در نخستین واکنش پس از پیروزی آقای نتانیاهو از محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست تا مذاکرات صلح را متوقف کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات اسراییل و مناسبات با آمریکا

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟