قوت گرفتن احتمال سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین براثر شلیک موشک ساخت روسیه

قوت گرفتن احتمال سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین براثر شلیک موشک ساخت روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماجرای سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین پس از ماه ها تحقیقات گسترده از سوی بازرسان سازمان امنیت و همکاری اروپا و نیز اظهارنظر های

آگهی

ماجرای سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین پس از ماه ها تحقیقات گسترده از سوی بازرسان سازمان امنیت و همکاری اروپا و نیز اظهارنظر های مختلف طرف های درگیر در بحران اکنون با گزارش یک شبکه تلویزیونی هلند وارد مرحله ای تازه شده است.

بر اساس گزارش شبکه ار ته ال نیوز تلویزیون هلند قطعه ای فلزی که پیش از این در محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین یافت شده دارای شماره سریالی است که معمولا بر روی موشک های ضد هوایی نوع بوک ساخت روسیه درج می شود. این تحقیق که به سفارش شبکه تلویزیونی ار ته ال توسط چندین کارشناس و متخصص بین الملل در امور دفاعی انجام گرفته برای نخستین بار و به طور رسمی فرضیه دست داشتن جدایی طلبان شرق اوکراین در حادثه ساقط کردن هواپیمای مسافربری مالزیایی توسط موشک های زمین به هوا را قوت می بخشد.

قطعه فلزی مورد نظر چند ماه قبل توسط یک ژورنالیست هلندی در منطقه ای روستایی نزدیک محل وقوع حادثه پیدا شده است. از آنجا که هواپیمای مسافربری مالزیایی در هنگام وقوع سانحه در ارتفاع بسیار بالا پرواز می کرده کارشناسان نظامی پیش از این نیز پیش بینی کرده بودند که تنها موشک هایی پیشرفته از نوع بوک قادر به ساقط کردن هواپیما بوده اند.

یک نهاد امنیتی هلند که مسئولیت تحقیق بر روی این حادثه را بر عهده دارد در واکنش به گزارش شبکه تلویزیونی ار ته ال نیوز اعلام کرده تحقیقات انجام شده از جانب این نهاد نیز به خوبی پیش می رود و بر شواهد بیشتری از یک تکه فلز استوار است.

سانحه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین که دو سوم سرنشینان آن هلندی بودند دویست و نود و هشت کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟

فنلاند برای هفتمین سال متوالی شادترین کشور جهان شد