تب و تاب نوروز در میان ایرانیان لندن

تب و تاب نوروز در میان ایرانیان لندن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نوروز، جشنی که تاریخی دور و دراز دارد و ریشه هایش به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش می رسد، در بخش بزرگی از خاورمیانه و آسیای مرکزی جشن گرفته می شود. در «های

آگهی

نوروز، جشنی که تاریخی دور و دراز دارد و ریشه هایش به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش می رسد، در بخش بزرگی از خاورمیانه و آسیای مرکزی جشن گرفته می شود.

در «های استریت کنزینگتون» لندن همانند بسیاری از کشورهایی دیگر، ایرانیان با خرید سبزه و شیرینی به استقبال سال نو می روند.

سنت های نوروز از تنوع وسیعی در میان اقوام و کشورهای گوناگون بر خوردار است. گستردگی و قدمت این جشن باعث شد که سال ۲۰۰۹ یونسکو نوروز را بعنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر برسمیت بشناسد و همچنین در سال ۲۰۱۰ مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۱ مارس را بنام روز بین المللی نوروز نامگذاری کرد.

تعدادی از ایرانیان ساکن لندن درباره نوروز می گویند:

«چهل پنجاه سال است اینجاییم ولی یادمان نرفته عید کیه. همیشه عید را جشن می گیریم و یاد زمان های قدیمی می افتیم که پدر و مادر به ما هدیه می دادند حالا شما یک ۵۰ پوندی به ما بدهید که حال کنیم.»

«دوست داشتم واقعا همون محیط و چیزی که تو ایران داشتیم را تو همینجا داشته باشم و خودم اگر تنها باشم برای خود سفره ام را باید بچینم.»

«نوروز برای من مهمترین عیده. به تمام ایرانیان در همه جای دنیا تبریک عید رو خدمتشون تقدیم می کنم.»

امید لهبی، خبرنگار یورونیوز از لندن می گوید: «سبزه و سمبل نمادهای نوروز اند، اینها به ما نشان می دهند که با پایان زمستان و آغاز بهار، طبیعت هم جان تازه ای به خودش می گیرد. سال نو مبارک»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد