پیشنهاد پوتین؛ اتحاد پولی منطقه ای میان روسیه، قزاقستان و بلاروس

پیشنهاد پوتین؛ اتحاد پولی منطقه ای میان روسیه، قزاقستان و بلاروس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولایمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در آستانه پایتخت قزاقستان با نورسلطان نظربایف و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری قزاقستان و بلاروس دیدار کرد

آگهی

ولایمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در آستانه پایتخت قزاقستان با نورسلطان نظربایف و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهوری قزاقستان و بلاروس دیدار کرد. در این دیدار آقای پوتین، پیشنهاد ایجاد یک اتحاد پولی منطقه ای میان سه کشور را مطرح کرد.

پوتین از جزئیات این پیشنهاد سخنی نگفته اما تاکید کرده که این اتحاد پولی می تواند به این سه کشور کمک کند تا در مواجه با بحران های اقتصادی، همکاری های نزدیک تری داشته باشند.

دیگر موضوعات مورد مذاکره میان رهبران سه کشور همسایه، بحران اوکراین، تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه و کاهش قیمت نفت و گاز بود.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: «البته ما درباره شرایط اوکراین هم گفتگو کردیم. به لطف توافقنامه مینسک در ۱۲ فوریه، امکانی برای تشنج زدای بوجود آمده که انتظار داریم مقامات کی یف از توافقنامه مینسک پیروی کنند.»

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته اند که بجز درگیری های پراکنده در اطراف فرودگاه دونتسک و در نزدیکی چندین روستا در منطقه ماریوپل، بطور کلی آتش بس میان دو در شرق اوکراین برقرار است. سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین اعلام کرده که تا به امروز (۲۱ مارس)، طرفین درگیر بیشتر سلاح های سنگین خود را از خط مقدم، عقب کشیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکاری فضایی روسیه و آمریکا به‌رغم جنگ اوکراین؛ یک فضانورد آمریکایی و دو روس به ایستگاه فضایی رفتند

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است