تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده

تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کابل روز دوشنبه شاهد تظاهراتی کم نظیر برای دادخواهی قتل یک دختر جوان افغان بود که پنجشنبه گذشته به جرم سوزاندن نسخه ای از قران در میان انظار مردم و

آگهی

کابل روز دوشنبه شاهد تظاهراتی کم نظیر برای دادخواهی قتل یک دختر جوان افغان بود که پنجشنبه گذشته به جرم سوزاندن نسخه ای از قران در میان انظار مردم و بی تفاوتی پلیس این کشور به قتل رسید.

فرخنده دختر بیست و هفت ساله افغان که این اتهام به او وارد شده بود به دست تعدادی افراد ناشناس به فجیع ترین شکل ممکن کشته شد و سپس جسدش پس از به آتش کشیده شدن، به درون اب انداخته شد.

صد ها تن از ساکنان کابل روز دوشنبه پس از بیانیه وزارت کشور افغانستان مبنی بر بی گناه بودن فرخنده و بی اساس بودن اتهامات وارده به وی به خیایانها آمدند و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شدند.

یکی از زنان شرکت کننده درمراسم می گوید: «حمله کردند، او را کشتند، جسدش را به آتش کشیدند و سپس جسد را به رودخانه کابل انداختند. ما از دولت می پرسیم چرا این واقعه رخ داده است؟ ما از خون او دفاع می کنیم.»

یک زن دیگر که از فعالان حقوق زنان است می گوید: «حقوق زن در افغانستان یک مسئله فراموش شده است. زنان افغانستان به هیچیک از حقوق خود نرسیده اند. افغانستان خطرناکترین جای دنیا برای زن ها است.»

آیین خاکسپاری پیکر فرخنده روز یکشنبه صبح در حالی انجام شد که زنان شرکت کننده در مراسم اجازه ندادند تابوت این دختر افغان توسط مردان حمل شود. در این مراسم همچنین تعدادی از اعضای فعال نهاد ها و سازمان های مدافع حقوق زن در افغانستان حضور داشتند. تمامی افراد شرکت کننده در مراسم روز یکشنبه شعار “عدالت” “عدالت” سر می دادند.

بخش جنایی پلیس کابل روز یکشنبه اعلام کرد ۱۳ نفر را به اتهام قتل فرخنده بازداشت کرده است و تحقیقات برای پیدا کردن بقیه افراد متهم ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل در آستانه نشست دوحه: طالبان زنان را می‌هراسانند؛ امارت اسلامی: زنان ضعیف‌تر از مردانند

طالبان با «ابراز ناراحتی» از قطعنامه شورای امنیت معرفی نماینده ویژه را «غیرضروری» دانست

چند زن افغان که از سوی طالبان تهدید شده‌اند به فرانسه می‌روند