با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ایرباس تحقیقات برای یافتن علت سقوط دنبال می شود

با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ایرباس تحقیقات برای یافتن علت سقوط دنبال می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جعبه سیاه هواپیمای ایرباس « ای۳۲۰» که روز گذشته در ارتفاعات آلپ در جنوب شرق فرانسه سقوط کرده بود پیدا شد. تحقیقات برای یافتن علت سقوط هواپیمای

آگهی

جعبه سیاه هواپیمای ایرباس « ای۳۲۰» که روز گذشته در ارتفاعات آلپ در جنوب شرق فرانسه سقوط کرده بود پیدا شد. تحقیقات برای یافتن علت سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی جرمن وینگز ادامه دارد.

این هواپیما با ۱۴۴ مسافر و ۶ خدمه دیروز سه شنبه ساعت ده و هشت دقیقه به وقت محلی بارسلون در اسپانیا را به مقصد دوسلدورف در آلمان ترک کرد اما حدود چهل دقیقه بعد، از صفحه رادار محو و در ارتقاعات آلپ، بین شهرهای دیین و بارسلونت سقوط کرد.

پیر هنری، سخنگوی وزرات کشور فرانسه در مورد عملیات تحقیق گفت: «ما مرحله تحقیقات جنایی را آغاز می کنیم که مرحله ای طولانی است و یافتن اجساد باید با دقت بالایی و به روش های مختلف انجام شود. این مرحله امکان شناسایی هویت اجساد و تحویل آنها به خانواده ها و همینطور کشف نشانه ها و سرنخ هایی را فراهم می سازد که در نهایت به پیشرفت تحقیقات در مورد این سانحه هوایی کمک می کند.»

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا برای ادای احترام به قربانیان این سانحه امروز چهارشنبه در محل حادثه حضور می یابند.

هواپیمای ایرباس ای۳۲۰ روز گذشته دقایقی پس از برخاستن از زمین تا ارتفاع ۳۸ هزار پایی اوج گرفته بود. اما طی تنها هشت دقیقه به سرعت ارتقاعش را تا ۶۵۰۰ پا کاهش داد و پس از آن رادارها دیگر قادر به رهگیری آن نبودند. این هواپیما هیچ پیام هشداری به زمین مخابره نکرده بود.

امکان دسترسی دشوار به محل حادثه از یکسو و بدی آب و هوا از سوی دیگر یافتن اجساد قربانیان را دشوار کرده است.

گفته می شود در میان قربانیان این حادثه نام ۶۷ آلمانی از جمله ۱۶ دانش آموز، ۴۵ اسپانیایی و دو استرالیایی ثبت شده است.

به گفته مقام های شرکت هواپیمایی آلمانی جرمن وینگز این هواپیما از ۲۵ سال پیش که برای گروه لوفت هانزا کار می کرده تحت نظارت و کنترل بوده و یک روز قبل از حادثه نیز تمامی تمهیدهای مربوط به تعمیر و نگهداری روی آن انجام شده بود.

سقوط هواپیمای ایرباس بدترین حادثه هوایی طی چهار دهه گذشته در فرانسه گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساکنان سین لز آلپ از شواهد خود در مورد سقوط هواپیمای ایرباس می گویند

مشاهدات عینی ساکنان نزدیک به محل وقوع سانحه هوایی روز سه شنبه

نظر کارشناس و خلبان سابق در خصوص سقوط ایرباس در فرانسه