رئیس جمهوری یمن وارد ریاض شد

رئیس جمهوری یمن وارد ریاض شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون عربستان سعودی روز پنجشنبه از سفر عبد ربه منصور الهادی، رئیس جمهوری یمن به ریاض خبر داد. بر اساس گزارش تلویزیون الاخباریه آقای منصور الهادی

آگهی

تلویزیون عربستان سعودی روز پنجشنبه از سفر عبد ربه منصور الهادی، رئیس جمهوری یمن به ریاض خبر داد.

بر اساس گزارش تلویزیون الاخباریه آقای منصور الهادی با وزیر دفاع عربستان سعودی، فرزند ملک سلمان دیدار کرده است. دو ماه پیش از این و در پی آنکه شورشیان مسلح حوثی بخشی از صنعا را تصرف کردند، آقای منصور الهادی اعلام استعفا کرده بود.

ورود رئیس جمهوری یمن به ریاض، یک روز پس از آن است که ارتش عربستان سعودی مواضع شورشیان شیعه مذهب موسوم به حوثی را در این کشور هدف قرار داد. عبدالمالک الحوثی، رهبر شورشیان در پیامی تلویزیونی اعلام کرده است که با نظامیان عربستان سعودی مبارزه خواهد کرد.

از سویی دیگر ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان سعودی در یک نشست خبری گفت: «در این مرحله برای عملیات زمینی برنامه ای نداریم ولی در صورت نیاز، نیروهای زمینی سعودی و دوستان و نیروهای خواهرخوانده آمادگی دارند و از هر تهاجمی جلوگیری می کنند.»

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران این حمله نظامی را محکوم کرده است. دولت ایران متهم به حمایت از حوثی ها است. عربستان می گوید ایران به نیروهای حوثی آموزش نظامی داده و کمک مالی می کند. دولت ایران این اتهامات را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یمن؛ میدان جدید جنگ سرد بین ایران و عربستان؟

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت