کرۀ جنوبی خواستار آزادی دو تبعه این کشور از پیونگ یانگ شد

کرۀ جنوبی خواستار آزادی دو تبعه این کشور از پیونگ یانگ شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کرۀ جنوبی روز جمعه از مقامات کرۀ شمالی خواست دو تبعۀ این کشور را که به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند، آزاد کند. این دو روز پنجشنبه در یک کنفرانس

آگهی

کرۀ جنوبی روز جمعه از مقامات کرۀ شمالی خواست دو تبعۀ این کشور را که به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند، آزاد کند. این دو روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پیونگ یانگ شرکت کرده و به جاسوسی علیه دولت کرۀ شمالی اعتراف کردند.

مقامات کرۀ شمالی می گویند از این دو مدارکی به دست آورده اند که ثابت می کند آنها در عملیات جاسوسی علیه کرۀ شمالی با سرویس های جاسوسی آمریکا و کرۀ جنوبی همکاری داشته اند.

لیم بیونگ کوئل، سخنگوی وزارت وحدت کرۀ جنوبی ضمن ابراز تاسف از این اقدام همسایۀ شمالی این کشور گفت: “کرۀ شمالی دو تبعۀ ما به نامهای کیک کوک جی و چون گیل را با اتهامات پوچ و واهی بازداشت کرده است. این اقدام کرۀ شمالی نه تنها مخالف موازین بین المللی بلکه ناقص حقوق بشر است.”

تنش جدید میان دو کره در حالی بوجود آمده که رهبران این دو کشور طی هفته های اخیر از امکان مذاکرات بی واسطه و مستقیم سخن گفته بودند. در اوایل سال جاری میلادی، کیم ایل جونگ، رهبر کرۀ شمالی با استقبال از پیشنهاد مذاکرۀ مستقیم که از سوی مقامات کرۀ جنوبی ارائه شده بود، استقبال کرد. وی در واکنش به این پیشنهاد گفته بود: «دلیلی نمی بینم که دستی را که آنها [ مقامات دولت کرۀ جنوبی] دراز کرده اند، رد کنم.»

شبه جزیرۀ کره بعد از جنگ جهانی دوم به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و روابط دو کشور از زمان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ تاکنون پرتنش بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید

تهدید کره جنوبی: استفاده پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای پایان رژیم کیم جونگ اون را رقم خواهد زد