قهرمانی فتل و روسی در رقابتهای فرمول یک و موتور جی پی

قهرمانی فتل و روسی در رقابتهای فرمول یک و موتور جی پی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بعد از رقابت های جایزه بزرگ استرالیا، نیکو رُزبرگ سعی داشت سباستین فتل را به چالش بکشد اما راننده ماهر تیم فراری در رقابتهای جایزه بزرگ مالزی با یک

آگهی

بعد از رقابت های جایزه بزرگ استرالیا، نیکو رُزبرگ سعی داشت سباستین فتل را به چالش بکشد اما راننده ماهر تیم فراری در رقابتهای جایزه بزرگ مالزی با یک پاسخ کوبنده، دست نیافتنی نشان داد. بدین ترتیب فراری بعد از نزدیک دو سال موفق شد قهرمانی در رقابتهای جهانی فرمول یک را تکرار کند.

مرحله دوم رقابتهای این فصل اتومبیلرانی فرمول به میزبانی مالزی برگزار شد و تیمهای مرسدس و فراری برای فتح این جایزه بزرگ رقابت نزدیک و فشرده ای را به نمایش گذاشتند.

در پایان این سباستین فتل بود که با پبشی گرفتن از لوییس همیلتون و نیکو رُزبرگ، نخستین قهرمانی خود با تیم فراری را جشن گرفت.

این راننده آلمانی که چهارعنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، با این قهرمانی چهلمین عنوان حرفه ای خود را نیز بدست آورد.

همیلتون و رُزبرگ، هر دو از تیم مرسدس دوم و سوم شدند.

آلونسو به شایعات پایان داد

حرف و حدیث های زیادی درباره تصادف فرناندو آلونسو در جریان رقابتهای آماده سازی پیش از فصل زده شد؛ اینکه او در حالت نیمه هوشیار، ایتالیایی صحبت کرده یا بیست سال گذشته را یادش نیست و دست آخر اینکه دیگر شاهد حضور او در رقابتهای فرمول یک نخواهیم بود. اما این راننده اسپانیایی با شرکت در رقابتهای جایزه بزرگ مالزی، ثابت کرد تمام این شایعات بی اساس بوده اند.

فرناندو آلونسو که رقابتهای ملبورن را به توصیه پزشکان از دست داده بود، در رقابتهای جایزه بزرگ مالزی هر چند خوش درخشید ولی با بدشانسی مواجه شد و در دور بیست و دوم بعلت نقص فنی، مجبور به کناره گیری شد.

راننده تیم مک لارن و شماره یک سابق رقابتهای فرمول یک، هر چند با روزهای اوج خود فاصله گرفته اما با حضور در این رقابتها، ضمن پایان دادن به شایعات، نشان داد با رسیدن به مرز آمادگی کامل فاصله زیادی ندارد.

نگاهی به جایزه بزرگ مالزی در سال ۱۹۹۹

فرناندو آلونسو در طول دوران حرفه ای اش سه بار رقابتهای جایزه بزرگ مالزی را فتح کرده است. در طی پانزده سال گذشته رانندگان مشهوری در فهرست فاتحان قرار داشته اند. از سال ۱۹۹۹ یعنی نخستین دوره این رقابتها شروع می کنیم و درخشش راننده ای که آنموقع کمتر شناخته شده بود.

رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک، جایزه بزرگ مالزی در سال ۱۹۹۹ با درخشش ادی اروین همراه شد.

این راننده ایرلندی تیم فراری با استفاده از فرصت ایجاد شده در پی مصدومیت مایکل شوماخر، خوش درخشید.

شوماخر که بتازگی از بند مصدومیت رها شده بود، سنگین نشان می داد. او با میدان دادن به هم تیمی خود، ادی اروین، فرصت قهرمانی او را فراهم آورد.

او یک گام بیشتر با قهرمانی در رقابتهای آن سال فاصله نداشت اما در مرحله آخر و در رقابتهای ژاپن، سوم شد تا قهرمانی کلی به میکا هاکینن فنلاندی، برسد.

رقابتهای موتور جی پی قطر

رقابتهای موتور جی پی، جایزه بزرگ قطر در حالی روز یکشنبه برگزار شد که آندریا دویتسیوزو، موتورسوار ایتالیایی تیم دوکاتی مسابقه را از خط اول شروع کرد.

اما این هموطنش، ولنتینو روسی بود که در پایان بیست و دو دور مسابقه با یک اختلاف ناچیز هفده صدم ثانیه ای نسبت به او، به مقام قهرمانی رسید.

آگهی

این موتور سوار سی و شش ساله تیم یاماها با استفاده از اشتباه مارک مارکز و اتخاذ تاکتیک تهاجمی در زمان مناسب گوی سبقت را از حریفان خود ربود.

آندرا یانونه از تیم دوکاتی سوم شد و خورخه لورنزو از تیم یاماها در رده چهارم قرار گرفت.

مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی و موتور سوار تیم هوندا در این مرحله به مقام پنجمی رضایت داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ لوییس همیلتون رکورد شوماخر را هدف گرفته است