رد فراخوان حضور در دادگاه بین المللی کیفری از سوی رهبر ملی گرایان صربستان

رد فراخوان حضور در دادگاه بین المللی کیفری از سوی رهبر ملی گرایان صربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ووهیسلاو ششل، رییس ملی گراهای افراطی صربستان، می گوید به هیچ قیمتی حاضر نمی شود باری دیگر در دادگاه منتسب به دیوان بین المللی کیفری لاهه حاضر شود و

آگهی

ووهیسلاو ششل، رییس ملی گراهای افراطی صربستان، می گوید به هیچ قیمتی حاضر نمی شود باری دیگر در دادگاه منتسب به دیوان بین المللی کیفری لاهه حاضر شود و درباره اتهامات وارده درباره جنگ بالکان صحبت کند.

این در حالیست که وی از سوی این نهاد بین المللی فراخوانده شده است. او در دهه ۹۰ میلادی به اتهام جنایت جنگی در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شد اما هیچ حکمی بدلیل بیماری عالیه او صادر نشد. حالا در حالیکه رهبری یکی از افراطی ترین گروههای ملی گرا در صربستان را عهده دار است، ادعا کرده به درخواست این دیوان در دادگاه لاهه شرکت نخواهد کرد.

همزمان دولت صربستان هم قصد تحویل او را ندارد. به گفته دولت صربستان فراخوان دوباره او به دادگاه تنها به بی ثباتی در صربستان دامن می زند.

ووهیسلاو ششل هفته گذشته در شانزدهیمن سالگرد ورود نظامی ناتو به جنگ بالکان شرکت کرد و به سیاستهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و ایالات متحده انتقادات سختی وارد کرد. او در این مراسم پرچم آمریکا و ناتو را نیز به آتش کشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توهین و تحقیر و بستن به تخت؛ وحشت زایمان در صربستان

تجمع هزاران نفری معترضان در بلگراد؛ مسکو: تحریک به ناآرامی‌ها در صربستان از خارج صورت می‌گیرد

ادعای پیروزی حزب الکساندر ووچیچ در انتخابات پارلمانی صربستان؛ روسیه استقبال کرد