نخست وزیر یونان به دنبال سازشی صادقانه با بستانکاران است

نخست وزیر یونان به دنبال سازشی صادقانه با بستانکاران است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان یونان روز دوشنبه بار دیگر به صحنه تنش میان دولت و احزاب مخالف تبدیل شد. توافق یونان با وام دهندگان و اصلاحات ضروری برای حل بحران نقدینگی کشور

آگهی

پارلمان یونان روز دوشنبه بار دیگر به صحنه تنش میان دولت و احزاب مخالف تبدیل شد. توافق یونان با وام دهندگان و اصلاحات ضروری برای حل بحران نقدینگی کشور در کانون این بحث و جدل ها بود.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان یک روز پس از آنکه مذاکرات با گروه یورو را مایوس کننده ارزیابی کرد، گفت به دنبال «یک سازش صادقانه» با بستانکاران است، بدون آنکه تسلیم بی قید و شرط خواسته های آنها شود.

آقای سیپراس خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: «با توافقنامه بیستم فوریه نیاز به گفتگو درباره ضرورت زمان بندی دوباره بدهی ها مطرح شده است. واقعیت این است که پرداخت بدهی ها غیرممکن است.»

نخست وزیر یونان برای مذاکره با بستانکاران بر سر برنامه زمانی بازپرداخت بدهی ها به حمایت مخالفان امید بسته تا بتواند در برابر نمایندگان گروه یورو قدرتمند ظاهر شود.

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب دموکراسی نوین و مهمترین چهره مخالف دولت خطاب به آقای سیپراس گفت: «از هرآنچه ما (کشور) را از برخورد با صخره نجات دهد حمایت می کنیم. اما شما بر سر کار هستید و کشور را اداره می کنید. ما از شما می خواهیم حالا مذاکره کنید و به دروغگویی پایان دهید. اگر پاسخگو هستید از شما حمایت می کنیم. می توانید چنین تعهدی را تضمین کنید؟ معنای پاسخگویی را می دانید؟ شما در برابر این کشور مسئول هستید؟»

گرچه الکسیس سیپراس تمایلی به مذاکره با گره یورو بر سر تمدید برنامه نجات مالی ندارد، اما بدهی یونان با ۱۷۷ درصد تولید ناخالص داخلی، وی را احتمالا وادار به تجدید نظر در سیاست پیش رو برای حل بحران مالی کشورش خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند