راهکارهای اروپا برای مقابله با بحران ورود مهاجران

راهکارهای اروپا برای مقابله با بحران ورود مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد مهاجرانی از جنگهای داخلی می گریزند و با امید به یافتن زندگی بهتر راهی اروپا می شوند روز به روز بیشتر می شود. بسیاری از آنها در این راه جان خود را از دست می دهند. برای مقابله با این بحران انسانی

آگهی

جزیره لامپدوزا در ایتالیا برای بسیاری از پناهجویانی که از شمال آفریقا می آیند، دروازه ورود به اروپاست. اما بسیاری از آنها در راه رسیدن به جایی که گمان می کنند بهشتی امن برای زندگی است، جان خود را از دست می دهند.

فاجعه غرق شدن ۳۶۶ پناهجو در سواحل این جزیره در سال ۲۰۱۳ اروپا را به شوک فروبرد. پس از این فاجعه، ایتالیا عملیاتی موسوم به “ماره نوستروم” را برای نجات جان هزاران مهاجر غیرقانونی آغاز کرد. اما مشکلات مالی منجر به توقف عملیات در اکتبر ۲۰۱۴ شد و برغم درخواست رم، اتحادیه اروپا از ادامه انجام این عملیات حمایت مالی نکرد. تا اینکه عملیات دیگری به نام “ترایتون” با بودجه ای به مراتب کمتر توسط “فرانتکس“، نهاد نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا آغاز شد.

گمان می رود تعداد قربانیان در سال ۲۰۱۵ میلادی از سال گذشته هم بیشتر باشد. اما آیا چهار قایق گشت عملیات ترایتون با تنها ۲۰ خدمه برای جلوگیری از بروز فجایعی مشابه در لامپدوزا کافی است؟

جنگهای داخلی، خشونت و درگیریهای خاورمیانه و آفریقا سبب ایجاد بی سابقه ترین بحران بشری پس از جنگ جهانی دوم شده است. از سوی دیگر منابع مالی اندکی که برای پیشگیری از این فجایع وجود دارد، نگرانیها را افزایش داده است.

درباره این موضوعات با فابریس لجری، مدیر فرانتکس، نهاد نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا و ایجنیو آمبروزی، از سازمان بین المللی مهاجرت، گفتگو می کنیم. برای شنیدن نظرات مهمانان این برنامه “خط مقدم” روی ویدئوی برنامه کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیامدهای زیست محیطی و بهداشتیِ دفن غیرقانونی زباله های خطرناک

مخدرهای قانونی خطری برای سلامت جوانان اروپایی

سی سالگی پیمان شنگن؛ چالش ها و فرصت های پیش روی اروپا