نبرد برای آزادسازی تکریت در شمال این شهر ادامه دارد

نبرد برای آزادسازی تکریت در شمال این شهر ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نبردها در شمال شهر تکریت میان گروه دولت اسلامی و نیروهای نظامی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. به گفتۀ مقامات ارتش عراق، بخش های مهمی از شهر تکریت

آگهی

نبردها در شمال شهر تکریت میان گروه دولت اسلامی و نیروهای نظامی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت.

به گفتۀ مقامات ارتش عراق، بخش های مهمی از شهر تکریت آزاد شده و نیروهای عراقی تلاش می کنند شمال این شهر را نیز از دست نیروهای داعش خارج کنند.

پیش از این، نخست وزیر عراق از آزادی کامل تکریت خبر داده بود. روز سه شنبه، حیدر العبادی با اعلام اینکه ساختمان های دولتی و همچنین بیمارستان بزرگ تکریت به دست نیروهای طرفدار دولت عراق افتاده، اعلام کرد شهر تکریت از داعش پس گرفته شده است.

شهر تکریت که یکی ازمهمترین شهرهای عراق است، از ماه ژوئن گذشته در تصرف دولت اسلامی قرار دارد. علاوه بر این شهر، موصل در عراق و رقه در سوریه نیز در تصرف داعش قرار دارد.

این شهر، مرکز استان الانبار است که یکی از مناطق مهم عراق به شمار می آید. به گفتۀ مقامات عراق، پس از آزادسازی این شهر، قرار است عملیات آزادسازی شهر موصل آغاز شود.

گفته می شود در عملیات آزادسازی شهر تکریت، سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی و شبه نظامیان عراقی به رهبری هادی عامری رییس سپاه بدر در عراق نیز مشارکت دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است