داعش کنترل بخش بزرگی از اردوگاه فلسطینیان در یرموک را بدست گرفت

داعش کنترل بخش بزرگی از اردوگاه فلسطینیان در یرموک را بدست گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش ادعا کرده کنترل بزرگترین اردوگاه پناهندگان فلسطینی در یرموک را بدست گرفته است. این خبر می تواند برای دولت سوریه نگران

آگهی

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش ادعا کرده کنترل بزرگترین اردوگاه پناهندگان فلسطینی در یرموک را بدست گرفته است. این خبر می تواند برای دولت سوریه نگران کننده باشد چرا که این کمپ در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه محل استقرار و تمرکز دولت سوریه قرار دارد.

اعضای گروه داعش در این اردوگاه نفوذ کرده اند و پس از چندین حمله مسلحانه کنترل آن را در دست گرفته اند. به گفته ناظران حقوق بشر در سوریه ، هواپیماهای دولتی مرتبا این اردوگاه را بمباران می کنند و دلیل آنرا حضور گروههای جهادی اعلام کرده اند.

یرموک یکی از بزرگترین اردوگاههای فلسطینیان مهاجر در سوریه است و در دهه ۵۰ میلادی ساخته شده است. پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه نزدیک به ۱۵۰ هزار فلسطینی مهاجر در این اردوگاه زندگی می کرده اند.

برای اولین بار است که گروه داعش توانسته تا این حد به پایتخت سوریه نزدیک شود چرا که قدرت این گروه بیشتر در شمال و شمال شرقی سوریه متمرکز است و پیشروی آنها در نزدیکی دمشق بار دیگر نشان از حضور مقتدرانه این گروه در سوریه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد