الشباب دانشجویان را در دانشگاه شهر گاریسا گروگان گرفته است

الشباب دانشجویان را در دانشگاه شهر گاریسا گروگان گرفته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردان مسلح صبح روز پنجشنبه به دانشگاه شهر گاریسا در شرق کنیا حمله کرده و شماری از دانشجویان را به گروگان گرفتند. دست کم ۱۸ نفر در این گروگانگیری کشته

آگهی

مردان مسلح صبح روز پنجشنبه به دانشگاه شهر گاریسا در شرق کنیا حمله کرده و شماری از دانشجویان را به گروگان گرفتند.

دست کم ۱۸ نفر در این گروگانگیری کشته و تعدادی نیز مجروح شده اند. گروه اسلامگرای سومالیایی الشباب مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

بشیر اسماعیل، خبرنگار از کنیا در گفتگوی تلفنی با یورونیوز در مورد دلایل انتخاب این محل برای گروگانگیری توسط گروه الشباب گفت: «شهر گاریسا به مرزهای سومالی نزدیک است و اکثر جمعیت این شهر نیز سومالیایی هستند. ضمن اینکه در هفتۀ گذشته سه مرد که مظنون به عضویت در گروه الشباب بودند، توسط نیروهای نظامی کنیایی به قتل رسیدند. فکر می کنم الشباب به این دلایل عملیات امروز را صورت داده است. کنیا بهای سختی را برای سه نفری که عضو این گروه بودند و در هفتۀ گذشته کشته شدند، پرداخت خواهد کرد.»

پلیس شهر گاریسا به نقل از دانشجویانی که توانسته اند از دانشگاه و خوابگاهی که در محوطۀ این دانشگاه قرار دارد، بگریزند تعداد گروگانگیرها را ۵ نفر اعلام کرده است.

مقامات رسمی کنیا تعداد مجروحان را ۴ نفر اعلام کرده اند اما به گفتۀ مسئولان صلیب سرخ شهر گاریسا، تعداد مجروحان دست کم سی نفر است و بیشتر آنها نیز در اثر اصابت گلوله زخمی شده اند.

شاهدان عینی از صدای انفجار و تبادل آتش میان پلیس و گروگانگیرها خبر می دهند.

در زمان حمله به این دانشگاه، ۸۱۵ دانشجو در محوطۀ این دانشگاه و خوابگاه آن حضور داشتند که به گفتۀ پلیس، ۲۸۰ نفر از آنها در بیرون از دانشگاه سرشماری شده اند. هنوز تعداد دقیق دانشجویانی که به گروگان گرفته شده اند، مشخص نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منطقه شمال نیجریه، جولانگاه بیش از یک دهه بوکوحرام

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند